Wreszcie! Apple wysyła zaproszenia na event, gdzie powinni ogłosić usługę wideo




Wreszcie! Apple wysyła zaproszenia na event, gdzie powinni ogłosić usługę wideo

Opublikowano 2 miesiące temu -


Steve Jobs Theatre w kampusie Apple Park w Kalifornii, to miejsce wyjątkowe dla Apple. To właśnie tam, 25 marca zaplanowane jest wydarzenie, na które Apple właśnie rozesłało zaproszenia. Zaskoczeniem byłoby, gdyby na evencie nie zaprezentowano nowej usługi wideo.

Nowy serwis streamingu był zapowiadany przez otoczenie Apple już od dłuższego czasu. Dodatkową premierą ma być usługa tzw. wiadomości subskrypcyjnych, które Apple także przygotowuje. Obie usługi mają przynieść dodatkowe wpływy po znacznych spadkach dochodów ze sprzedaży iPhone’ów.

W zaproszeniu, które zostało wysłane w poniedziałek, brak jest jakichkolwiek szczegółowych informacji na temat wydarzenia. Filmowe odliczanie wskazuje jednak zapowiedź wspomnianej usługi wideo. Wydarzenie rozpocznie się w poniedziałek, 25 marca o godzinie 10:00 czasu amerykańskiego (PT), czyli o 18:00 czasu polskiego.

Wideo od Apple – co zaoferuje?

Jak informowałem ponad miesiąc temu, oferta serwisu ma być dość bogata. Zawierać ma własne, oryginalne produkcje Apple, a także produkcje firm zewnętrznych, takich jak STARZ, czy nawet HBO. Aktualnie firma z Cupertino rozpoczęła już produkcję ponad dwudziestu oryginalnych pozycji. Część z nich jest na etapie castingu, a część może być już kręcona. Oprócz tego firma podpisała kontrakty na wiele produkcji filmowych, a także kilka programów rozrywkowych. Zatrudniono producentów telewizyjnych, którzy są znaczący w branży: Jason Katims (Roswell, Friday Night Lights) i Justin Lin (Star Trek, Szybcy i wściekli).

Apple z rozmachem przygotowuje się do poniedziałkowego eventu – na wydarzenie zaproszono takie gwiazdy jak Jennifer Aniston i Reese Witherspoon, które nawiązały współpracę z Apple. Usługa dostępna będzie za pomocą istniejącej już aplikacji telewizyjnej. Część własnych treści firmy będzie dostarczana za darmo dla użytkowników Apple.

Subskrypcja wiadomości – problem rozwiązany?

Wszystko wskazuje zatem na to, że Apple dogadało się z dostawcami wiadomości. Jak wspominałem jakiś czas temu, Apple miało problem z dostawcami. Dotyczył on rzecz jasna pieniędzy i oferowanych stawek w zamian za dostarczenie newsów do serwisu. Problem wydaje się rozwiązany, ale jak się domyślam zapewne ze stratą dla dostawców. Apple najprawdopodobniej postawiło zaporowe warunki, na które musieli po prostu przystać.

Czekam z niecierpliwością na poniedziałek i na pewno będę informował o tym, co się wydarzyło na evencie. Nowe usługi to nadzieje dla Apple pod kątem finansowym, ale jak wiadomo, walka firm jest zawsze z korzyścią dla użytkowników. Większa konkurencja oznacza niższe stawki, a dodatkowo szerszą ofertę.