Rok 2021 rozpoczął się bardzo aktywnie dla społeczności WordPressa. Z tygodnia na tydzień przybywa coraz więcej eventów, w których warto brać udział. Poza tym luty przyniósł jak zwykle wiele ciekawych newsów, a oto niektóre z nich:

Rynek pluginów do WordPressa możemy oszacować na 1.6 miliarda dolarów. To dużo, a Chris Lema podpowiada jak ugryźć kawałek tego tortu.

How big is the market for your premium plugin in 2021?

WordFence podsumował w jaki sposób atakowano WordPressa w 2020 roku. Warto przeczytać ten raport, bo pokazuje najpopularniejsze wektory ataku. WordFence pokusiło się też o kilka porad – używajmy logowania dwuskładnikowego, nie używajmy wtyczek z niepewnych źródeł oraz edukujmy siebie i innych.

The Wordfence 2020 WordPress Threat Report

Fast Company dość dokładnie przeanalizowało nową stronę Białego Domu po wygranych wyborach przez Joe Bidena i porównało ją z poprzednią wersją.

Under Trump, WhiteHouse.gov was a disaster. Biden’s team revamped it in 6 weeks

WordPress.org ma swój własny podcast pt. WP Briefing i jest on prowadzony przez Josephę Haden.

Dzięki niemu każdy jego słuchacz będzie mógł się dowiedzieć co wydarzyło się w świecie WordPressa.

Muszę przyznać, że pierwszy odcinek bardzo mi się spodobał.

Welcome to your WP Briefing

Fränk Klein zastanawia się czy Full Site Editing powinno być umieszczone w WordPress 5.8. Nie można mu odmówić racji – „Core to nie miejsce na testy”.

Should Full-Site Editing be in WordPress 5.8?

Jason Bahl, wraz z początkiem lutego, postanowił zmienić pracodawcę – od teraz będzie pracował w WP Engine. Jako, że WP Engine wyraźnie zaczyna zwracać się w stronę podejścia headless, to zatrudnienie Jasona wydaje się naturalnym posunięciem.

What’s next for WPGraphQL?

Elementor zmienia cennik. I to dość gwałtownie, szczególnie jeśli mówimy o planach agencyjnych. Obecnie licencja na 1000 stron kosztuje $199, a od 9 marca cena wzrośnie do $999.

Announcing Elementor Pro New Pricing Model and Plans

WordPress obsługuje już 40% stron w internecie. To jest naprawdę niesamowity wynik.

Z jednej strony ten wynik niesamowicie cieszy, z drugiej strony warto się zastanowić jakie konsekwencje może przynieść taka dominacja.

40% of the web uses WordPress

Alex Denning przeanalizował trendy w wyszukiwanych frazach związanych z WP. Widać ewidentne piętno pandemii, która spowodowała, że wiele biznesów musiało się przenieść do internetu, żeby przetrwać.

WordPress search trends for 2020: amazing for WooCommerce, good for plugins, bad for themes

Dan Maby bardzo dokładnie podsumował WordFest Live 2021. Od kwestii technicznych, poprzez sposób wyboru prelegentów, a kończąc na informacji, że w tym roku czeka na nas jeszcze druga edycja.

WordFest Live 2021… Looking Back