14.11.2017 12:40 | Aktualizacja: 24.01.2023 18:37

Wizytówka – najbardziej niedoceniany produkt reklamowy?

Mały kawałek papieru może powiedzieć więcej o naszej firmie, niż jesteśmy w stanie sami przekazać klientowi. Dlaczego więc nie przywiązujemy do nich należytej wagi?

wizytówka jak stworzyć 1

W poszukiwaniu inspiracji do tego wpisu w pierwszej kolejności sięgnęłam po własny wizytownik. Kilka lat w branży, kilkadziesiąt odbytych spotkań biznesowych, kilka większych i mniejszych konferencji marketingowych, targi designu… W rezultacie powstała całkiem spora kolekcja wizytówek. Ku mojemu rozczarowaniu, nie znalazłam wśród nich żadnej, która przykułaby moją uwagę.

Na końcu artykułu mamy dla Was świetną promocję!

Wszystkie jednakowe, prostokątne, w formacie 90×50 mm. W zdecydowanej większości dwustronnie zadrukowane wg szablonu: przód – nazwisko, stanowisko i dane kontaktowe, tył – logo firmy. Poprawne wykonanie, dobrej jakości druk, gramatura wskazuje, że mamy tu do czynienia z wyższą półką cenową. A jednak mimo wszystko jest bardzo nudno i nieciekawie. Dla jasności dodam, że niestety moja firmowa wizytówka też wpisuje się w ten smutny szablon.

Dlaczego wizytówka jest ważna?

Wizytówki są od dawna biznesowym standardem. Czymś, co powinno znajdować się na stanie każdego przedsiębiorstwa – jak komputer czy drukarka. Stałym elementem każdego spotkania – jak, chociażby zapytanie o kawę lub herbatę. I to właśnie przez to, że stały się tak powszechne i codzienne przestały być należycie doceniane. Często zapomina się o tym, że ten niepozorny kawałek papieru jest jednym z najważniejszych produktów reklamowych i narzędzi sprzedażowych firmy.

O ile firmy z mocną pozycją na rynku i/lub rozpoznawalną marką, mogą pozwolić sobie na bagatelizowanie tego szczegółu, o tyle dla mniejszych przedsiębiorstw, kwestia doboru wizytówki powinna być priorytetem. Temat wydaje się szczególnie ważny dla niezależnych twórców czy startupowców – wizytówka w tym przypadku powinna „sprzedawać” nasze umiejętności lub pomysł. Udowadniać kreatywność i innowacyjność, a jednocześnie przekonać o naszym profesjonalizmie.

Wygląd naszej wizytówki świadczy o naszym biznesie. Dlatego równie ważne, jak dobry pomysł, powinno być także odpowiednie wykonanie. Z tego powodu nie powinno się oszczędzać na wykonaniu wizytówek. Powiedzmy szczerze – niezależnie od poniesionych kosztów to i tak jedna z najtańszych form reklamy, jaką możemy zapewnić naszej firmie. Dokładnie przemyślany projekt i dbałość o szczegóły, połączenie kreatywności z wysoką jakością wykonania z pewnością przyniesie wymierny efekt.

Co zrobić, aby twoja wizytówka się wyróżniała?

  1. Postaw na kolor
    Minimalistyczne, czarno-białe wizytówki są eleganckie, jednak są na tyle często używanym standardem, że giną wśród pozostałych. Stosunkowo często spotykanym kolorem, zwłaszcza w Polsce, jest także czerwień. Przy eksperymentowaniu z barwami pamiętaj jednak, że wizytówka w dalszym ciągu ma być spójna z resztą identyfikacji wizualnej twojej firmy, a także wpasować się w klimat specyfiki naszej specjalności (krzykliwe kolory mogą być trudne do zaakceptowania np. w branży prawniczej).
  2. Nie tylko papier
    Coraz popularniejsze w produkcji wizytówek staje się wykorzystanie niekonwencjonalnych materiałów takich jak – plastik (zwłaszcza w transparentnej formie), drewno, a nawet…bawełna. Taka wizytówka nie tylko wyróżnia się, lecz także może korespondować z naszym produktem. Dla przykładu – managerowie LEGO używają jako wizytówek klockowych ludzików, na których wypisane są ich dane kontaktowe.
  3. Niestandardowy format
    Wizytówka wcale nie musi być prostokątna! O ile w dalszym ciągu zachowamy jej funkcjonalność (ma bez problemu mieścić się w wizytowniku czy portfelu), możemy śmiało eksperymentować z formatem wizytówki.
  4. Odrobina humoru
    Choć nie sprawdzi się to w każdej branży, wizytówka z akcentem humorystycznym pozwoli zainteresować klienta oraz nawiązać nić sympatii z nami. Żart powinien jednak być dość subtelny – pamiętajmy, że wizytówka wciąż ma wyglądać przede wszystkim profesjonalnie.

W sieci nie brakuje naprawdę świetnych przykładów oryginalnych wizytówek – w dodatku dostosowanych niemal do każdej branży. Oto kilka takich projektów.

Niestandardowe wizytówki - przykład
Wizytówka Centrum Jogi w Vancouver
Niestandardowe wizytówki - przykład
Advertising Agency: Y&R, São Paulo
Niestandardowe wizytówki - przykład
Wizytówka prawnika specjalizującego się w rozwodach
Niestandardowe wizytówki - przykład
Wizytówka fotografa
Niestandardowe wizytówki - przykład
Projekt wizytówki stworzony przez Dario Monetini
wizytowka niestandardowa
Advertising Agency: Rethink, Canada
Niestandardowe wizytówki - przykłady
Wizytówka trenera personalnego
Niestandardowe wizytówki - przykłady
Wizytówka znawcy win – projekt Caserne

Uwaga! Mamy dla was promocje!

Impulsem do powstania tego wpisu była informacja o całkiem niezłej promocji na wydruk wizytówek, jaka dotarła do naszej wirtualnej redakcji kilka dni temu. Drukarnia nazywa się OpenPrint.pl i wyróżnia się naprawdę profesjonalną obsługą klienta – potwierdzone info od jednego z klientów!

Promocja dotyczy klientów firmowych, którzy jeszcze nie mieli okazji korzystać z usług OpenPrint.pl. Każdy taki klient, który zarejestruje się teraz na stronie drukarni oraz wyśle maila na wskazany adres e-mail, otrzyma kod rabatowy, w ramach którego za pierwsze 100 wizytówek zapłaci tylko 1 zł. Przy pierwszym zamówieniu można liczyć także na projekt graficzny gratis i darmową dostawę kurierem. Więcej szczegółów na stronie OpenPrint.pl

Jeśli nie posiadasz projektu wizytówki, możesz liczyć także na wsparcie grafika (co jest rzadkością, jeśli chodzi o tego typu usługi). Drukarnia oferuje także pełne wsparcie w przygotowaniu gotowych plików i sugeruje ewentualne poprawki.

Uwaga! Dla wszystkich czytelników DailyWeb.pl mamy także dodatkowy rabat -5% w OpenPrint.pl. Ta promocja również dostępna jest dla klientów firmowych i dotyczy wszystkich usług i produktów drukarni. Szczególnie polecam przyjrzeć się ofercie firmowych kalendarzy i notesów – jak wiadomo, przełom roku to okres, gdzie zapotrzebowanie na takie gadżety jest wyjątkowo duże. Jeśli kompletujecie paczki mikołajkowo-świąteczne dla swoich klientów, warto rozważyć tę opcję. Aby skorzystać z rabatu, przy realizacji zamówienia wpisać we wskazane miejsce kod rabatowy „dailyweb”.


Wpis powstal przy współpracy z OpenPrint.pl