Na początku tego roku mogliście usłyszeć, że Google zapłacił firmie Fossil 40 milionów dolarów z tytułu zakupu własności intelektualnej. Pewnie zastanawiacie się, co miało dla Google aż taką wartość? Teraz już wiemy!

Będąc na targach IFA w Berlinie, nie mogliśmy poświęcić uwagi wszystkim firmom, które wzbudzały nasze zainteresowanie. Jednym z większych stoisk, przy których nie mogłem się zatrzymać, było to, należące do Fossila. Żałuję, bo zaprezentowano kilka nowości w tym te, które są kolaboracją z Puma, Armani i Michael Kors.

Technologia opracowana przez Misfit

Misfit to marka założona przez kilku biznesmenów, z których chyba tym najbardziej znanym będzie John Sculley (Który miał zmienić świat razem ze Steve’em Jobsem). Misfit został przejęty przez koncern Fossil w 2015 roku za kwotę 260 milionów dolarów.

Technologia odkupiona od Fossil przez Google została opracowana krótko po zakupie Misfit i prawdopodobnie tam była rozwijana. Sam szef Fossil, Greg McKelvey stwierdził, że kupno tej technologii zaowocuje nowymi produktami na rynku. Technologia miała być też czymś poza osią czasu i planowanych produktów. Czymś, co ma zalety i funkcje wymykające się dzisiejszym kategoriom.

Google kupuje smart zegarki od Fossil za $40mln!

Przedstawiciele Google potwierdziło, że chodzi o coś, co nie miało jeszcze rynkowego debiutu. Stacey Burr, wiceprezes zarządzający platformą Wear Os w Google dodał też, że technologia wzmocni pozycje platformy, a korzyści z technologii spłyną na wszystkich partnerów Google. Brzmiało to tajemniczo, ale teraz wiemy więcej.

Hybryda — trochę zegarek i trochę smartwatch

Artykuł w formie raportu na portalu Wereable obnaża kulisy przejęcia technologii zegarków hybrydowych przez Google. Obnaża też tarcia i spory, jakie panowały między Fossil i wchłoniętym przez niego Misfit. To ciekawa lektura, można się z niej też dowiedzieć, że Google bardziej interesowało się utalentowanymi pracownikami Misfit niż technologią opracowaną już po przejęciu przez Fossil.

Hybrydowy Garmin Vivomove Style
Hybrydowy Garmin Vivomove Style

Tak czy inaczej, Google stara się umacniać pozycję Wear OS, mimo iż nadal daleko mu do przewagi rynkowej Apple i Apple Watch. Widzieliśmy już kilka zegarków hybrydowych jak te od Withings, czy zaprezentowanych na IFA w Berlinie nowe Garmin. Zastanawiam się jednak czy technologia przejęta przez Google to coś na podobnej zasadzie. Ta opracowana przez Misfit miała być czymś, czego rynek przecież jeszcze nie widział!

Źródło: Wereables