Sprawa wygląda bardzo poważnie. Abstrahując nawet od niedziałającej strony głównej operatora, nie działa w zasadzie większość jego kluczowych usług. W tym panele administracyjne użytkowników, domeny czy po prostu strony WWW.

Jedyną informacją od przedstawicieli Home.pl jest oświadczenie na ich profilu fejsbukowym.

https://www.facebook.com/homepl/posts/1963428860369452?__xts__[0]=68.ARBaXxLqGyAK7bzTtUuVVPQXPx0O39tTVIQi0MQULduT-SAyHhUtMjgTSVaPMx3LHxrvOxmyXPSGzNdU3-5rgw7Wmtlr_afSZ1eININCoosC0SQrMI-wszrWI-O4Sd-wCIS_Clv1Ou2hO1g_Pr-Y8kTDU4qy2l6Q-vqm4exQ5IgINwqiyArXTQ&__tn__=-R

Awaria home — kiedy zostaną przywrócone usługi?

Takiej informacji oficjalnie jeszcze nie podano. Szczerze mówiąc, nie chcę nawet myśleć, co dzieje się a teraz na infolinii, skoro wszyscy klienci odcięci są od swoich usług. Myślę, że możemy tutaj mówić o naprawdę poważnej sytuacji.

Będziemy Was informować, gdy tylko otrzymamy nowe informacje.

Aktualizacja godz. 10:14 – awaria skycash

Póki co nie ma żadnych kolejnych informacji na temat sytuacji i kiedy zostanie ona naprawiona. Internauci zgłaszają jednak kolejne serwisy, które zostały dotknięta awarią Home.pl. Jednym z przykładów jest aplikacja Skycash, która pozwala na zakup biletów do komunikacji miejskiej.

https://www.facebook.com/skycash/posts/1805481299500845

Aktualizacja 10:41

Jak wspomina na swoich fanpage Linuxpl, awaria dotyczy stricte serwera DNS. W związku z tym właściwie wszyscy, którzy korzystali dotychczas z DNS Home.pl, mogą mieć problem z dostępnością swoich usług.

https://www.facebook.com/linuxplcom/posts/2222102904528606?__xts__[0]=68.ARAsz3vQckm59gJnhhdZ_XkJtAnFIUOPdY_n8RFqcTp63Qv4karirTQpQn4VAU85uR1YBVs9KQvuWeMmhcIaxWkww-CtS-zG0oUFwg-Wx8NTf8EzNGwmHXoyXsumXLAzSg4tJZvdLJl0I3CztZ2tS8_9DBtydAioJIjdO91htRchOnXskY3adQ&__tn__=-R

Aktualizacja godz. 11:33  – Awaria naprawiona! Home.pl znowu działa

Wygląda na to, że działanie Home.pl zostało wznowione. Przyczyną jak się okazuje był największy atak DDoS jakiego firma miała doświadczyć w 20 letniej historii:

Szanowni Państwo,

Niedostępność usług home.pl w dniu 24 września 2018 roku związana była z przeprowadzonym przez nieznanych sprawców atakiem DDoS (https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/co-to-jest-atak-ddos) na naszą firmę.

Żadne dane naszych klientów nie były i nie są w jakikolwiek sposób zagrożone, a sam atak skierowany był na blokowanie infrastruktury sieciowej. W następstwie ataku serwisy utrzymywane w naszej sieci nie były widoczne w sieci Internet.

Był to największy atak DDoS w ponad 20 letniej historii firmy. W wyniku prac administracyjnych o godzinie 9:45 atak został powstrzymany, a dostępność usług home.pl w pełni przywrócona.

Podkreślamy, że opisana sytuacja nie miała i nie ma wpływu na bezpieczeństwo danych umieszczonych na serwerach użytkowników korzystających z usług home.pl.

Pragniemy przeprosić wszystkich Klientów za powstałe utrudnienia. Jednocześnie będziemy współpracować z organami ścigania w celu ustalenia sprawców dzisiejszego ataku.

Więcej tutaj.