Web 2.0 powraca – General Motors ma nowe logo

Opublikowano 14.01.2021 13:05 -


Jeżeli pamiętacie Web 2.0, czyli nie tylko okres, w którym rozkwitły serwisy blogowe i inne przykładające główną wagę do treści generowanej przez użytkowników, ale też jeden z najbrzydszych czasów w historii Internetu, to znaczy, że jesteście starzy, jak ja.

To znaczy również, że mogę zabrać Was w sentymentalną podróż do czasów, gdy w Internecie królowały paskudne gradienty, które miały imitować trójwymiar, szkło, błyski i cienie. Nikt w 2020 roku się nie spodziewał, że Web 2.0 wróci i to nie w trendach stron www, a w logo.

Trzeba przyznać, że branża motoryzacyjna była tą, która najdłużej trzymała się przed rewolucją flat, która brawurowo przejęła inne dziedziny. Dopiero w ostatnim czasie marki zaczęły upraszczać swoje znaki, pozbawiając ich imitacji przestrzenności. Co ciekawe logo General Motors było wcześniej chyba najbardziej flat, ze wszystkich film na rynku. Widniały w nim białe podkreślone litery GM, umieszczone na granatowej kwadratowej apli. Całość była czytelna i rozpoznawalna.

generalmotors

Nowe logo posiada kilka odniesień do poprzednika. Również znajdziemy w nim litery G i M, tym razem pisane małymi literami oraz podkreślenie, które z powodu pętelki od "g", jest tylko pod literą "m". Litery zamknięto w zaokrąglonym kwadracie, pozbawionym wypełnienia. Całość ubrano w paskudne przejście tonalne, rodem właśnie z czasów Web 2.0.

Zdaniem General Motors gradient ma przywodzić na myśl czyste niebo, które zobaczymy po przejściu na bezemisyjne samochody. Podkreślenie z jednej strony odnosi się do nowej platformy Ultium, a z drugiej, wraz z wieńczącą je literą "m", ma tworzyć wtyczkę. Zobaczymy ją w przestrzeni negatywnej, gdy tylko trochę wytężymy wzrok.

General Motors: Hummer EV będzie pierwszym elektrycznym pick-upem na rynku

Oprócz logo GM zaprezentowało kampanię marketingową skupioną wokół platformy Ultium, a wczoraj uruchomiło odświeżoną witrynę internetową. Firma inwestuje ponad 27 miliardów dolarów w samochody elektryczne i autonomiczne, a niedawno ujawniła plany wprowadzenia 30 pojazdów elektrycznych do 2025 roku

Istnieją trzy warianty kolorystyczne nowego logo jednolity niebieski, jednolity czarny i niebieski gradient. Zupełnie nie wiem, dlaczego General Motors zdecydowało się na to ostatnie i tak je promuje. Mam nadzieję, że firma się opamięta, bo jednokolorowe logo nie wyglądają tak źle. A Wam jak się podoba nowy znak GM?

Wieści z Rozładowani.pl