Volkswagen ID.3, czyli pierwszy samochód elektryczny dla każdego

Volkswagen ID.3, czyli pierwszy samochód elektryczny dla każdego

Opublikowano 11.09.2019 12:59 -


Tegoroczne targi IAA we Frankfurcie stały przede wszystkim pod znakiem Volkswagena. Koncern zaprezentował największy jak do tej pory projekt, który był zapowiadany już od długiego czasu. Mowa o ID.3 – pierwszym elektrycznym samochodzie, dedykowanym do powszechnego użytku jako codzienne auto. Nie bez powodu na świat wyszły aż 3 modele o różnym zasięgu oraz 2 wersje wyposażenia, które zachwycają swoim wyglądem i nie tylko. Zobaczcie sami, jak prezentuje się Volkswagen ID.3!

Zgodnie ze wszelkimi zapowiedziami, pojazd ten będzie komfortowy, z dużą ilością miejsca, jednocześnie przy zachowaniu naprawdę wyjątkowej sylwetki. Wszystko to użytkownicy otrzymają w bardzo przystępnej cenie, co zresztą obiecał koncern jeszcze podczas zapowiadania swojego najnowszego samochodu. Po pierwszej prezentacji można ocenić, że wszystkie aspekty – zarówno wizualne, jak i specyfikacja są zgodne z zapowiedziami. Poznajcie zatem pierwszego elektrycznego Volkswagena.

Volkswagen ID.3 – strona wizualna

Prawdziwi wielbiciele marki uważają, że ID.3 jest tak samo przełomowym momentem dla Volkswagena, jak wprowadzenie na rynek Golfa czy Garbusa. Być może jest w tym przynajmniej odrobina prawdy, jest to bowiem pierwszy elektryk, jaki ma się pojawić na rynku w tak przystępnej cenie. Skupmy się jednak na pierwszym wrażeniu, czyli wyglądzie zewnętrznym pojazdu. Muszę przyznać, że sam dobór kolorystyki bardzo mnie zaskoczył – zaprezentowano model w kolorze błękitnym, który na pewno przykuł uwagę wielu oglądających. Nie to jednak w VW ID.3 jest najważniejsze.

ID.3

E-VW to pojazd, który swoją sylwetką ma spełniać oczekiwania kierowców nie tylko teraz, ale również i za kilka lat. Dlatego postawiono na prostotę, kompaktowość, a co za tym idzie funkcjonalność oraz prostotę prowadzenia modelu ID.3. Dla niemieckiego producenta duże znaczenie miała także aerodynamika, dlatego ograniczono powierzchnię czołową do zaledwie 2.36 m2, co w porównaniu z wieloma dzisiejszymi samochodami brzmi naprawdę imponująco. Można także zauważyć brak otworów zasysających powietrze, dzięki czemu to reflektory przykuwają największą uwagę z przodu pojazdu.

ID.3

Nie bez powodu oświetlenie w ID.3 zostało tak dopracowane, by pasowało do całej sportowej sylwetki. Poza ich stylowym wyglądem warto także podkreślić niesamowitą funkcjonalność — są to bowiem interaktywne matrycowe lampy LED. Strumień światła to aż 750 lumenów, jednak został on tak ustawiony, by nie wpływać na widoczność kierowców jadących z naprzeciwka. Co ciekawe, reflektory zostały wyposażone w system pełnej regulacji, wykonywanej na podstawie widoku z kamery umieszczonej na przedniej szybie. Po przekroczeniu prędkości 60 km/h światła zapalają się automatycznie, a to nie koniec ich możliwości. W bogatszej wersji modelu jest również opcja mrugnięcia lampami do kierowcy, który właśnie zbliża się do swojego samochodu. Wszystko to jest naprawdę zaskakujące, a to dopiero początek.

ID.3

Czas na prezentację modeli ID.3

Podczas prezentacji we Frankfurcie koncern Volkswagen zaprezentował aż 3 warianty o różnej mocy baterii. Dzięki temu oferta jest skierowana do posiadaczy pojazdów, których rolą jest po prostu sprawne przewiezienie osoby z punktu A do punktu B. Zacznijmy więc od wersji standardowej.

Model podstawowy:

  • bateria o mocy 45 kWh
  • zasięg około 300 km
  • ładowania akumulatora prądem zmiennym o mocy 7,2kW
  • ładowanie prądem stałym o mocy 50 kW
  • maksymalna prędkość 160km/h

Model środkowy

  • bateria o mocy 58 kWh
  • zasięg około 420 km
  • szybkie ładowanie prądem o mocy 100 kW

Model w najbogatszej wersji

  • bateria o mocy 77 kWh
  • zasięg około 550 km
  • ładowanie prądem zmiennym o mocy 11 kW
  • ładowanie prądem stałym o mocy 125 kW

Każdy z przedstawionych wariantów został wyposażony również w napęd na tylną oś, 8-letnią gwarancję baterii oraz wiele innych bardzo przydatnych rzeczy. Warto podkreślić, że poza wariantami mocy, dostępne będą również dwa warianty wyposażenia.

Wyposażenie podstawowe

  • system nawigacyjny
  • radio cyfrowe DAB+
  • podgrzewane fotele
  • podłokietniki przy przednich fotelach
  • przewód do ładowania
  • 18-calowe felgi

Wyposażenie 1st Plus

  • tempomat ACC
  • tylna kamerka
  • system otwierania bezkluczykowego
  • nowoczesne fotele
  • stylowe podświetlenie całego wnętrza
  • przyciemniane szyby
  • pakiet „Style” z dodatkowymi elementami na zewnątrz
  • matrycowe reflektory LED
  • 19-calowe felgi

Czas na podsumowanie, czyli dostępność oraz cenę

Volkswagen podczas prezentacji zapewniał potencjalnych kupców, że ID.3 w wersji podstawowej nie przekroczy ceny 30 tysięcy euro. W pierwszej kolejności jednak pojawi się na rynku wariant środkowy, który zgodnie z założeniami ma się cieszyć największym zainteresowaniem. Jego cena nie przekroczy podobno 40 tysięcy euro, co na pewno przełoży się na duże zainteresowanie tym modelem. Widać to chociażby po fakcie, że jeszcze przed oficjalną premierą złożono zamówienia na 30 tysięcy egzemplarzy, których produkcja rozpocznie się pod koniec tego roku. Pierwsze modele ID.3 trafią do właścicieli już w połowie 2020 roku.

ID.3

Niemiecki koncern nie zamierza jednak zwalniać tempa. Już zapowiada, że w ciągu kilku najbliższych lat na rynek trafią także kolejne pojazdy elektryczne. Wśród nich ma się znaleźć między innymi kompaktowy SUV, limuzyna oraz standardowy SUV. Na pierwsze efekty na pewno trzeba będzie jeszcze poczekać, jednak teraz można zachwycać się wyglądem najnowszego Volkswagena ID.3, który na pewno okaże się jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie.