Allegro Smart! z kolejnymi podwyżkami! Ile zapłacimy za usługę platformy e-commerce? Allegro jakiś czas temu podniosło cenę za swoją usługę Allegro Smart! Miało to miejsce 21 listopada 2022 roku i podwyżka dotyczyła abonamentu rocznego. Zamiast 49 zł użytkownicy muszą płacić 59,90 złotych.
Nie była to jedyna zmiana, bowiem firma wprowadziła również limity. W przypadku dostawy do automatów paczkowych (np. Paczkomatów InPost) oraz do innych punktów odbioru minimalna kwota zamówienia wzrosła z 40 zł do 45 zł. Jeśli chodzi o przesyłki kurierskie, to minimalna wartość wynosi 65 zł, a nie 40 zł.
Dziś Allegro oficjalnie ogłosiło, że użytkowników czekają kolejne – nieprzyjemne – zmiany. Na szczęście firma nie wprowadza żadnych dodatkowych limitów, a subskrypcja roczna pozostaje taka sama, jednak osoby, które opłacają usługę jednorazowo – co miesiąc – czeka podwyżka o 36 procent.
Allegro Smart! z kolejnymi podwyżkami cen
Allegro Smart! od 16 października 2023 roku będzie kosztowało 14,99 zł, zamiast 10,99 zł. Oczywiście – każdy miesięczny pakiet kupiony wcześniej utrzyma poprzednią cenę 10,99 zł i nie będą naliczane dodatkowe opłaty. Co może cieszyć w obecnej sytuacji? Jedna rzecz – użytkownicy nie zdziwią się, że z karty zostanie pobrana większa kwota. Allegro nie przedłuży automatycznie miesięcznej subskrypcji Allegro Smart! Podobna polityka miała miejsce przy okazji podwyżek za pakiety roczne. Przynajmniej tyle dobrego. Firma wydała krótki komunikat w tej sprawie.
Damy Ci znać mejlowo, że Twoja subskrypcja się zakończyła. Jeżeli akceptujesz nową cenę, to usługę Allegro Smart! możesz przedłużyć samodzielnie
Allegro to najpopularniejsza w Polsce platforma e-commerce
Allegro raczej nie boi się o spadek swoich odbiorców, a podwyżki w różnych serwisach to niestety standard w ostatnim czasie. W tym przypadku, chociaż zadbano o to, aby użytkownicy, którzy nie chcieliby przedłużać usługi, to po podwyżce nie zostaną narażeni na dodatkowe koszty. Kiedy Netflix podnosił ceny, zostałem o tym fakcie poinformowany jedynie e-mailowo. I zazwyczaj taka forma komunikacji jest zauważalna.
Allegro to zdecydowanie najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. Według badania Mediapanel w lipcu 2022 roku zanotowała 18,79 mln użytkowników, 63,48 % zasięgu oraz godzinę, 45 minut i 45 sekund średniego czasu korzystania z platformy. Czy po kolejnej podwyżce zaliczy spadek? Nie sądzę, bo może i 36 procent brzmi groźnie, ale może to spowodować większe zainteresowanie pakietami rocznymi. Poszły w górę, ale jednak 10 złotych w skali roku to nie taka duża różnica jak 4 zł co miesiąc.