UPC wyjaśnia sprawę ostatniej korespondencji | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

UPC wyjaśnia sprawę ostatniej korespondencji

Opublikowano 3 lata temu - 3


Jedyne co w świecie jest pewne, to śmierć i... to że będę miał przygody z UPC i to niestety takie, których wolałbym uniknąć. Wczoraj pisałem na blogu o kolejnym zaskakującym obrocie spraw w moich relacjach z tą marką. W skrócie rzecz ujmując, problem polegał na tym, że otrzymałem pismo, w którym UPC stwierdziło, że od grudnia br. mnie uszczęśliwi dwa razy szybszym internetem, zaś w zamian chcą tylko 7zł do miesięcznego rachunku. Wszystko pięknie, gdyby nie fakt, że kilka dni wcześniej podpisałem nową umowę, której celem było ograniczenie kosztów, co się udało. Wtem do akcji wkroczyło wspomniane pismo:

Szanowni Państwo,

Zależy nam na Państwa satysfakcji, dlatego nieustannie inwestujemy w rozwój sieci internetowej UPC.

Informujemy, że od dnia 1 grudnia 2014 r. dwukrotnie przyspieszymy Państwa Internet. Jednocześnie wysokość miesięcznie opłaty z tytułu świadczenia usługi Internet UPC zostanie podwyższona o 7 zł brutto. (...)

Poirytowałem się takim obrotem spraw, odnosząc wrażenie że ktoś zamierza mnie nabić w butelkę. Próbowałem skontaktować się z infolinią i na ich nieszczęście nie udało mi się. Tak powstał poprzedni wpis.

Dziś ponownie próbowałem skontaktować się z konsultantami, niestety ponownie po 15 minutach zostałem rozłączony, otrzymując komunikat że w związku z natłokiem frustratów takich jak ja, połączenie nie będzie możliwe ;-) Postanowiłem skorzystać z pomocy UPC zaoferowanej na Twitterze i po niedługim czasie skontaktowano się ze mną. Pan w słuchawce wyjaśnił powód całego zamieszania, najlepiej odda to jednak treść oświadczenia UPC, które otrzymałem na adres email:

(...)Zważając na zgłoszenie, a także pismo, jakie Państwo otrzymali, zapewniam, że nie zostaną Państwo objęci podwyżką abonamentu Internetu UPC. W imieniu firmy najmocniej przepraszam za nieprecyzyjne informacje, jakie uzyskali Państwo podczas rozmowy w dniu 29 października br. Wyrażam nadzieję, że dalsza współpraca ze spółką będzie dostarczała Państwu jedynie pozytywnych wrażeń.

Czytając  o całym tym zamieszaniu w sieci, a jest tego wiele, dowiedziałem się po całym zajściu bardzo istotnej informacji. Rzecznik prasowy UPC zapewnił, że takie pisma otrzymują tylko osoby, którym skończył się okres trwania umowy i mają automatycznie umowę bezterminową. Otrzymałem takie pismo, gdyż wysłali je jeszcze, zanim zdołałem podpisać umowę (pismo wysłane 24.10, umowę podpisałem 29.10, a pismo przyszło do mnie 03.11). To ostatecznie sprawę w moim przypadku załatwiło.

To jednak nie wyjaśnia do końca akcji przyspieszania internetu na siłę, być może jednak ma to być forma mobilizacji do podpisania umowy terminowej? Odnosząc się do mojego przypadku, płaciłbym 40 zł więcej ;-) Z drugiej jednak strony, wtedy bezpieczniej i lepiej byłoby zadzwonić i zwyczajnie zaproponować przedłużenie na nowych warunkach. Mimo wszystko ciesze się, że UPC potrafiło przyznać się do błędu i szacunek wielki za to.