UODO zmienia logo i strukturę

UODO zmienia logo i strukturę

Opublikowano 3.12.2019 10:05 -


W 2018 roku było słowo, przed którym drżały zarówno wielkie korporacje, jak i małe firmy czy urzędy. RODO, bo o nim mowa, można było straszyć dzieci. Temat europejskiej dyrektywy wytrzymał także w przestrzeni publicznych dyskusji dłużej niż modny ostatnio Polak z kłem Nergala, czy Bottle Cap Challenge, o którym już nikt nie pamięta.

RODO, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych, inaczej rozporządzenie o ochronie danych osobowych (ang. General Data Protection Regulation, GDPR), miało pozwolić mieszkańcom Unii Europejskiej na lepszą kontrolę swoich danych osobowych. Czy to się udało? Trudno powiedzieć. Faktem jest, że UODO – nowy urząd, powołany w miejsce GIODO, zdążył nałożyć już kilka kar. Najgłośniejszą z nich było chyba nałożenie 2,8 miliona złotych na spółkę Morele.net za niewystarczające zabezpieczenie danych osobowych.

Poprzednie logo UODO – Urzędu Ochrony Danych Osobowych — składało się z nazwy jednostki, dziwnego godła, pozbawionego kolorów oraz dwóch flag. Ja sam jestem wielkim fanem identyfikacji jednostek państwowych, w których wykorzystywane jest godło czy flaga tak, jak w przypadku Niemiec, czy Austrii. Niestety dotychczasowe logo UODO, mimo posiadania tych elementów, wyglądało po prostu kiepsko. Począwszy od typografii, przez paskudną flagę, aż po godło, bez charakterystycznych złotych elementów.

Stare i nowe logo UODONowe logo UODO nie jest niestety lepsze. Znak nawiązuje do najgorszych tradycji logotypów polskich urzędów i ministerstw. Ministerstwo Zdrowia, Finansów, czy Nauki i Szkolnictwa Wyższego miały już wcześniej kiepskie logotypy, niestety wciąż żaden rząd nie zdecydował się na uspójnienie wizerunku podległych sobie jednostek. W nowym logo Urzędu Ochrony Danych Osobowych widzimy fikuśnie połączone ze sobą litery ze skrótu UODO. Nie wiedzieć czemu UO są czerwone, a DO niebieskie. Znak w żaden sposób nie nawiązuje także do działalności urzędu. W UODO są jednak bardzo zadowoleni z nowego logotypu. Jak mówi Adam Sanocki, rzecznik prasowy UODO:

Nowe logo jest nowoczesne, dynamiczne, eleganckie i stonowane, przez to oddaje charakter UODO, które można opisać wartościami: otwartość, powaga, stabilność, zaufanie.

Nowe logo jest tylko częścią zmian w UODO. Od 1 grudnia w miejsce dotychczasowych zespołów tematycznych powołano departamenty. Jednym z nich jest Departament Komunikacji Społecznej, mający na celu poprawienie komunikacji Urzędu ze społeczeństwem.

Jak sprawdzić co wiedzą o nas Facebook i Google?

Zmiany w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych mają na celu zbliżenie urzędu do społeczeństwa. Moim zdaniem to dobry krok, bo mimo wielkiego szumu wokół RODO, nie wszyscy jeszcze wiedzą, jak chronić swoje dane osobowe. Niestety, nowy logotyp urzędu jest bardzo słabej jakości. Póki któryś rząd nie zdecyduje się na systemową zmianę, to dostawać będziemy takie kwiatki. Na razie, zamiast brandingiem, posłowie wolą zajmować się nordic walkingiem.

źródło: wirtualnemedia.pl

Wieści z Rozładowani.pl