Unsplash współpracuje z ONZ, by zapobiec rozprzestrzenianiu Covid-19

Opublikowano 13.05.2020 10:39 -


W obliczu szalejącego na świecie koronawirusa wywołującego śmiertelnie niebezpieczną chorobę Covid-19 wiele branż włącza się w różnego rodzaju pomoc. Nie inaczej jest z branżą kreatywną.

Całkiem niedawno pisałem o słupskiej inicjatywie, gdzie firma Milarex Sp. z o.o. i współpracujące z nią studio Rio Creativo udostępniły darmowy system informacji pomocny w walce pandemią koronawirusa. Tym razem czas na coś zza oceanu. Unsplash, moim zdaniem najlepszy serwis z darmowymi zdjęciami, ogłosił właśnie współpracę z ONZ.

Unsplash to założony w Montrealu serwis z darmowymi zdjęciami. Został on założony w 2013 roku jako blog na Tumblrze. Na początku oferował co tydzień 10 nowych zdjęć na licencji CC0. Serwis od początku wyróżniał się świetną jakością zdjęć, zarówno pod względem technicznym, jak i artystycznym. Bardzo szybko baza fotografii rozrosła się i teraz w serwisie możesz znaleźć ponad 1,5 miliona zdjęć. W Unsplash poza setkami anonimowych użytkowników konta posiadają także znani fotografowie oraz marki czy instytucje. W 2017 roku serwis zrezygnował z udostępniania zdjęć na licencji CC0, na rzecz własnej licencji, która wciąż pozwala jednak na używanie zdjęć za darmo, zarówno w celach prywatnych, jak i komercyjnych. Licencja Unsplash zabrania natomiast sprzedawania odbitek niezmienionych zdjęć oraz aplikowania ich na towarach fizycznych.

Koniec z nudnymi tłami w Trello! Od teraz możesz skorzystać z zasobów Unsplash!

Kilka tygodni temu ONZ zaprosiło projektantów z całego świata, do tworzenia grafik, pomocnych w walce z pandemią koronawirusa. Stworzone projekty pomóc miały w szerzeniu wiedzy na temat wirusa i zapobiegania zakażeniu. Miały też dotrzeć do jak największej liczby osób tak szybko, jak to możliwe. Na Global Open Brief odpowiedziało ponad 17 000 projektantów, jednak ONZ nie miało przestrzeni do publikacji prac ani pomysłu na ich promocję.

unxplash współpracuje z onz

Tu cały na biało pojawia się Unsplash, ze swoją bazą użytkowników, milionami pobrań, API obsługującym setki produktów oraz współpracą z największymi brandami. Firma postawiła sobie ambitne zadanie dotarcia z przekazem ONZ do miliarda osób w ciągu najbliższych 30 dni. Pomóc w tym ma specjalne wyróżnienie na stronie głównej oraz osobny listing zdjęć na temat Covid-19. Zdjęcia i grafiki pojawiać się mają także w powiązanych tematycznie wynikach wyszukiwania oraz w sieci Unsplash obejmującej 1820 partnerów w tym Medium, Buzzfeed, Google Slides, Squarespace i Adobe.

unsplash x onz 2

ONZ to nie pierwsza jednostka użyteczności publicznej promująca swoje zasoby w Unsplash. Swoje konta posiadają tutaj między innymi British Library, The New York Public Library czy National Cancer Institute. Unsplash znany jest także z tego, że w specyficzny sposób zarabia. Konta mają tu znane marki, takie jak na przykład Harley Davidson, Google czy Timberland, które reklamują swój produkt, umieszczając jego zdjęcia w Unsplash. Witryna na tym zarabia, a projektanci czy wydawcy gazet i portali, wykorzystując je, promują dane marki.

Konto ONZ na Unsplash znajdziesz tutaj. Polecam zerknąć, co przygotowali projektanci z całego świata. A nóż któreś ze zdjęć przyda się do Twojego kolejnego artykułu czy innej publikacji.

Wieści z Rozładowani.pl