Choć technologia tworzenia gier w ostatnich dekadach ogromnie się rozwinęła, to twórcom sen z powiek cały czas spędza jedno – tworzenie wiarygodnych, ludzkich postaci. Jest to bardzo czasochłonny i żmudny proces, ale za sprawą nowego narzędzia Epic Games tworzenie wirtualnych ludzi może stać się o wiele łatwiejsze.

Jeśli interesujecie się technologią powstawania gier, to pewnie macie jeszcze w pamięci niesamowite demo Unreal Engine 5, które w zeszłym roku pokazało prawdziwą moc drzemiącą w konsolach nowej generacji. Wcześniej na silniku UE zaprezentowano też możliwości motion capture z pomocą aktora Andyego Serkisa wirtualnie recytującego Szekspira z całą dawką niespotykanych dotąd w grach emocji.

Epic idzie jednak o krok dalej i udostępnia twórcom, jeszcze na silniku UE4, narzędzie MetaHuman Creator. W obsłudze przypomina ono kreatory postaci znane doskonale z gier komputerowych – ot, wybieramy kolor skóry, fryzurę, kształt nosa czy ust (choć opcji i suwaków jest dużo, dużo więcej). Pozwala to w bardzo krótkim czasie wygenerować postaci, które mogą posłużyć w grach jako NPC czy modele np. przechodniów.

Zaletą kreatora MetaHuman, oprócz łatwości obsługi, jest również jakość modeli i ich animacje. Na pokazowym wideo zaprezentowanym przez Epic Games widać jak precyzyjnie i realistycznie powstają postacie, które, co najważniejsze, można w mgnieniu oka wykorzystać np. do zrealizowania jakiejś sceny w grze. Efekt jest oszałamiający, szczególnie biorąc pod uwagę stosunkowo niewielką ilość czasu, jaki trzeba poświęcić na jego uzyskanie.

Poniżej możecie zobaczyć prezentację opisywanego narzędzia. Ma być ono gotowe do pobrania w przeciągu kilku najbliższych miesięcy. Już teraz jednak można pobrać przykładowe modele do sprawdzenia w Unreal Engine 4. Więcej informacji znajdziecie na stronie Epic Games.

MetaHuman Creator – prezentacja możliwości narzędzia w silniku Unreal Engine 4

Posłuchaj nas!