Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego z nowym logo na jubileusz

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego z nowym logo na jubileusz

Opublikowano 4.06.2020 13:25 -


Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie obchodzi właśnie dwudzieste urodziny. Z tej okazji uczelnia wprowadza nowe logo i odświeża identyfikację wizualną.

O polskich uczelniach można powiedzieć dużo złego, jednak od strony wizualnej jest coraz lepiej. W ostatnich latach nowe wizerunki zaprezentowały między innymi Politechnika Warszawska, Uniwersytet Łódzki czy Politechnika Gdańska. Nieudaną próbę rebrandingu ma za sobą także Uniwersytet Rzeszowski. Tym razem nowy znak zaprezentował Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego zmienia logo

Do tej pory uczelnia korzystała z herbu, z orłem otoczonym szarfą z hasłem “Soli Deo” i akronimem UKSW oraz łacińską nazwą uczelni. Pod spodem lub obok dopisywano jej polski odpowiednik. Korzystanie z herbu jako logo musiało być problematyczne, zwłaszcza przy aplikacjach na mniejszych nośnikach lub nietypowych formach druku.

stare i nowe logo uksw

Rebranding nie porzuca herbu, lecz zmienia jego rolę. Od teraz będzie on używany do bardziej oficjalnych zastosowań (pojawi się między innymi na pieczęciach, dyplomach i innych oficjalnych dokumentach). Do wszystkich innych celów wykorzystywane będzie nowo stworzone logo. Nowy znak został opisany w następujący sposób:

Projekt wykorzystuje jako bazę pierwszą literę nazwiska kardynała Stefana Wyszyńskiego. Prosty, czytelny i łatwy do zapamiętania znak, otwiera przed odbiorcą wachlarz graficznych skojarzeń.

Ja wprawdzie nie mam za wiele skojarzeń z tym znakiem, jednak autorzy wyjaśniają, że zmieścili tam “znak oka opatrzności, symbolu Boga, wiary, Trójcy Świętej, otoczonego promieniami światła (…) rysunek otwartej księgi oznaczającej Biblię, prawdę, mądrość, wiedzę oraz umowne odwołanie do formy głowy i skrzydeł orła obecnego na Godle UKSW.” Na szczęście większości elementów możemy się tylko domyślać, a projektanci nie zdecydowali się na ich dosłowną adaptację w znaku.

Nowe logo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie jest ciekawe. Z jednej strony mamy tu prosty i nowoczesny znak. Z drugiej, głównie dzięki zastosowanej kolorystyce, jest on stonowany i subtelny, jak przystało na tego typu organizację.

Poza nowym logo zaprezentowano także szereg innych materiałów. By przybliżyć wszystkim zainteresowanym rebrandingiem nowy wizerunek uczelni, zaprojektowano specjalną stronę, na której znaleźć możemy informacje o nowym brandingu, a także pobrać obszerną księgę znaku, wszystkie potrzebne logotypy i inne materiały.

Zaprezentowane wczoraj logo i nowy wizerunek Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, jak przystało na tego typu uczelnię, są stonowane i dość grzeczne. Należy jednak pochwalić UKSW za to, jak przygotowano rebranding. Na piątkę zasługują podstawowe logo oraz jego adaptacje do poszczególnych wydziałów, obszerna księga znaku i osobna strona do prezentacji rebrandingu. Warto popracować jeszcze nad użyciem sygnetu jako litery “W” w materiałach, a także nad użyciem patternów, jednak ogólnie całość się broni. Good job! A Wam jak się podoba nowy wizerunek UKSW?

Wieści z Rozładowani.pl