Nie bez złośliwości zrobiłem wrzutkę na temat koncernów zagranicznych. To właśnie oni są ostatnio na świeczniku, jak widać potrafią pomóc. Nie tak dawno informowaliśmy o tym, że FREE NOW przewiezie za darmo na szczepienie przeciwko Covid-19, a teraz czas na giganta amerykańskiego, czyli firmę Uber.

Firma zadeklarowała, że ufunduje 10 tysięcy przejazdów dla seniorów, którzy udają się na szczepienie przeciwko COVID-19. Uber w tym celu nawiązał współpracę z Caritas Polska oraz Uniwersytetem Trzeciego Wieku, umożliwiając transport do jednego z 39 punktów szczepień słuchaczom, podopiecznym oraz wolontariuszom.

Uber Safety

Ponadto użytkownicy platformy mogą sami zgłosić organizację wspierającą seniorów do programu, lub zamówić przejazd dla seniora z wykorzystaniem specjalnego kodu. Więcej szczegółów w dołączonym materiale.

Każdy użytkownik aplikacji może pomóc seniorom

Dodatkowo Uber przewidział darmowe przejazdy dla osób starszych i potrzebujących transportu do punktów szczepień, w ramach współpracy z lokalnymi samorządami i rozpoczął dystrybucję kodów do użytkowników aplikacji. Ci, którzy nie kwalifikują się do szczepień w ramach grup przewidzianych w Narodowym Programie Szczepień*, mogą zamówić przejazd dla swoich bliskich, przyjaciół lub sąsiadów, potrzebujących transportu do jednego z 39 punktów szczepień we wszystkich miastach, w których działa Uber. Chcąc skorzystać z darmowego przejazdu, warto pamiętać, że musi on zaczynać się lub kończyć w jednym z obsługiwanych punktów. Wśród wybranych placówek znajdują się największe punkty szczepień w każdym z miast m.in. Centralny Szpital Kliniczny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie, Szpital kliniczny Przemienienia Pańskiego Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu czy EXPO Kraków – populacyjny punkt szczepień w Krakowie. Pełna lista dostępna jest na stronie uber.com.

Bardzo ważne jest, aby najbardziej narażone osoby w naszym społeczeństwie miały możliwość bezpiecznego dotarcia do punktów szczepień. Dlatego chcemy pomóc seniorom, zapewniając im wygodny i bezpieczny transport z wykorzystaniem aplikacji”. – mówi Michał Konowrocki, Dyrektor Zarządzający Uber Polska.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Od początku pandemii Uber uruchomił liczne rozwiązania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa w trakcie przejazdów:

  • Udostępnienie kierowcom przesłon oddzielających ich od pasażerów
  • Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla każdego kierowcy oraz dostawcy korzystającego z platformy.
  • Weryfikacja zasłaniania nosa i ust – Uber wprowadził dodatkową technologię weryfikującą czy kierowca ma odpowiednio zasłonięte usta i nos. 
  • Przypomnienia dla kierowców i pasażerów – wszyscy użytkownicy platformy dostają przypomnienia na temat niezbędnych środków ostrożności w trakcie przejazdów, a także obowiązku noszenia maski podczas przejazdu.
  • Darmowe anulowanie przejazdu – Uber wdrożył politykę darmowego anulowania przejazdu zarówno dla kierowców, jak i pasażerów, jeśli któraś ze stron nie zakrywa nosa i ust.  

/materiały prasowe Uber/


Posłuchaj nas!