Tylko 4% blogerów żyje z bloga, a średnio w tym roku zarobili ponad 4000zł | DailyWeb.pl

Tylko 4% blogerów żyje z bloga, a średnio w tym roku zarobili ponad 4000zł

Opublikowano 12 miesięcy temu - 3


Kiedyś gdy zaczynałem pisać na DailyWeb bardzo chciałem wziąc udział w wielu wydarzeniach, które były podpisane jako te, robiące spęd wszystkich blogerów z kraju. Z czasem ochota mi przeszła i raczej przyglądam się zjawisku, a sam jeśli gdzieś faktycznie się wybieram, to w kierunku imprez mocno merytorycznych, czy typowo technicznych. O światku tym pewnie można wiele złego powiedzieć, ale nie można odebrać tego, że jest on cały czas na fali. Ciekawie podsumowuje to raport o środowisku przygotowany przez serwis BLOGmedia.

Badanie objęło ponad 8500 blogerów i 14000 czytelników blogów. Pierwsza liczba robi wrażenie, ta druga jednak zastanawia. Stosunkowo niewielka liczba w porównaniu do wspomnianych twórców. Idźmy jednak dalej. Samo badanie jest naprawdę kompleksowe. Znajdziecie tam informacje o dziedzinach, w których działają blogerzy, oczywiście o pieniądzach czy o najpopularniejszych platformach blogowych.

Zaczynając od ostatniego tematu, szczerze mówiąc jestem dość zaskoczony popularnością platformy Blogger, która w rankingu zjadła aż 68% tortu. Nie ujmując temu rozwiązaniu nic, byłem wręcz przekonany o dominującej roli WordPress, który jak się okazuje stanowi raptem 22% wszystkich przebadanych serwisów. Niestety nie wiadomo czy mowa o Wordpress.com, czy wersji instalowanej na własnym hostingu. Podejrzewam jednak, patrząc na trend związany w tym badaniu z platformą Blogger, własne instalacje pewnie stanowią niski procent.

zrzut-ekranu-2016-10-24-o-20-26-03

Skupiając się na rzeczach, które związane są z technicznymi aspektami, które mnie interesują - przychodzi czas na domeny. To badanie neguje przypuszczenie (a przynajmniej ogranicza) moją tezę o niskiej popularności własnoręcznie zainstalowanego WordPress. Oczywiście biorąc pod uwagę, że można także korzystać z własnej domeny w ramach WordPress.com. W badaniu tym okazuje się, że ponad 80% użytkowników WP, posiada własną domenę. Blogger nie zaskakuje, który prezentuje zgoła odmienne statystyki.

zrzut-ekranu-2016-10-24-o-20-27-30

Z innych smaczków, to w sumie żadna niespodzianka, że Google piastuje pozycje lidera w zapewnianiu narzędzia do śledzenia statystyk. To właśnie Google Analytics mierzy ruch na 77% serwisach. Idąc dalej, wśród czytelników płci męskiej okazuje się, że blogi technologiczne, to dopiero 7 miejsce względem zainteresowań. Przed nimi blogi związane z lifestylem, fotografią, kulturą i sztuką, hobby czy podróżami. To jednak wpisuje się w niską popularność blogów związanych z technologiami, oczywiście porównując je do wszystkich innych kategorii tematycznych. Króluje, uwaga... lifestyle.

Kasa. Czyli to co najciekawsze. Wygląda na to, że ta tematyka jest mi dość odległa i kręgom w których się obracam, bo bladego pojęcia nie mam co kryją pod sobą wyjazdy sponsorowane. W naszej branży, to temat dość obcy, chyba że nie jestem w targecie. Kwoty nie wyglądają na astronomiczne, a widać całość raczej budowana w oparciu o blogi lifestylowe. Gdybym miał odnieść te kwoty do swonego podwórka to w zasadzie wpis z wynagrodzeniem, jeśli traktujemy literalnie jako wpis sponsorowany, to jest on najbliżej tego co wyprawia się w naszym ogródku.

zrzut-ekranu-2016-10-24-o-20-37-22

 

Cały raport znajdziecie tutaj. Gorąco polecam, bo z pewnością można wyciągnąć kilka interesujących informacji na podstawie 44 stron pełnych statystyk. Poniżej esencja w postaci infografiki.

infografika-blogosfera-zblogowani-blogmedia-2016