Jej głównym zadaniem jest nakłonienie potencjalnego klienta do podjęcia określonego działania. O jakim mowa? Dlaczego tworzenie strony lądowania, czyli tzw. micropage jest opłacalne? Podpowiadamy.

Landing page – co to jest?

Landing page (LP) jest to prosta pod względem budowy strona internetowa na którą potencjalny klient zostaje przekierowany po tym, jak kliknie w reklamę internetową. Może być nią na przykład mailing, albo też banner. Może być ona samodzielna, albo też stać się częścią istniejącej już witryny, a pod względem treści jest ona poniekąd zarówno rozszerzeniem, jak i uzupełnieniem przekazu, jaki ma nieść dana reklama.

Bardzo istotne jest jednak to, aby mieć świadomość iż landing page nie jest stroną firmową, której celem jest tworzenie pozytywnego wizerunku marki, budowanie jej świadomości czy też spectrum działalności danego przedsiębiorstwa. Głównym zadaniem strony produktowej jest natomiast nakłonienie potencjalnego klienta do podjęcia działania. W praktyce można wymienić np. rejestrację w danym serwisie, pozostawienie danych kontaktowych, zakup usługi lub produktu czy też poinformowanie innych użytkowników sieci o opisanej na landing page’u ofercie.

Tworzenie landing pages na stronie

Stworzenie landing pages na stronie to znaczna pomoc w osiągnięciu zamierzonych celów biznesowych. Aby jednak tak się stało, należy zadbać o dobry, a tym samym skuteczny, konkretny content. Warto wiedzieć, że dzięki takim działaniom tworzenie tego typu podstrony przynosi o wiele lepsze rezultaty niż pojawienie się klienta na stronie głównej.

Landing page – co powinna zawierać?

Bardzo ważnym aspektem, jaki należy wziąć pod uwagę w tracie tworzenia treści na landing page jest to, aby dobrze wpisać się w kampanię reklamową, a tym samym sprawić, że będzie ona o wiele bardziej skuteczna. W praktyce oznacza to, że content na stronie docelowej ma być rozwinięciem reklamy za pośrednictwem której nasz potencjalny klient się na niej pojawił. Brak takiego działania spowoduje, że jego zainteresowanie znacznie spadnie przez to, że nie znalazł on tego, czego konkretnie szukał. Kolejną ważną kwestią jest czytelność i spójność treści. Ma być ona perswazyjna, zachęcać odbiorcę do działania. Nie bez znaczenia w tym działaniu pozostaje także to, aby zadbać o atrakcyjny projekt graficzny, który będzie spójny z komunikacją i nie przytłoczy treści, która ma spełnić założone cele.


Artykuł sponsorowany, dostarczony przez zewnętrznego partnera.