Czwartkowa prezentacja Twittera dla inwestorów upłynęła głównie pod znakiem ambitnych planów finansowych firmy. Przedstawiciele spółki ogłosili bowiem, że w ciągu najbliższych dwóch lat spodziewa się podwojenia swoich rocznych przychodów. W osiągnięciu pułapu 7,5 mld USD/rok mają pomóc dwie nowe funkcje, jakie wkrótce zawitają do platformy.

Pierwszą z nich są Społeczności – twitterowy odpowiednik facebookowych Grup. Ma ona umożliwić użytkownikom tworzenie grup wokół konkretnych zainteresowań i śledzić tweety, koncentrujące się na tej samej tematyce. Biorąc pod uwagę sukces pierwowzoru, można przypuszczać, że Społeczności pozytywnie wpłyną na wzrost zaangażowania, czy też przyciągnięcie nowych użytkowników. Funkcja może przydać się szczególnie w przypadku tych osób, które do tej pory nie mogły odnaleźć swojego miejsca na platformie.

twitter spolecznosci

Drugą, wzbudzającą jeszcze większe zainteresowanie nowością są Super Follows, mające w zamierzeniu umożliwić twórcom monetyzację swoich treści. Funkcja działa na zasadzie pay walla – aby uzyskać dostęp do ekskluzywnego kontentu, użytkownicy będą musieli uiścić opłatę, która ma trafić bezpośrednio do twórców. W prezentacji Twittera pojawił się przykład, w którym użytkownik wybiera subskrypcję w wysokości 4,99 USD miesięcznie w zamian za dostęp do tweetów wybranego twórcy. Analogiczny model płatności możemy obserwować obecnie m.in. na YouTube. Można spodziewać się, że Twitter będzie pobierał od tych opłat określoną prowizję, jednak jak na razie nie wiadomo, jakiej miałaby być ona wysokości.

Jak dotąd nie określono także kiedy obie funkcje pojawią się na platformie. Nie jest jasne także, czy będą one dostępne dla użytkowników na wszystkich szerokościach geograficznych.