Twitter ponownie w ofensywie: przejmuje konkurencję

Twitter ponownie w ofensywie: przejmuje konkurencję

Opublikowano 17.08.2019 10:09 -


Ostatnio dookoła ćwierkającego serwisu społecznościowego dzieje się sporo. Programiści Twittera wprowadzają nowe funkcje, zmieniają zasady, a nad kolejnymi się zastanawiają. Firma stawia także na ekspansję i właśnie poinformowano, że Twitter zakupił serwis ShareChat.

Jest to niejako konkurent Twittera, ale na rynku indyjskim. Kwoty transakcji na razie nie ujawniono, ale spekuluje się o ponad 100 milionach dolarów. ShareChat to aplikacja społecznościowa, która w samych Indiach ma ponad 60 milionów użytkowników.

Twitter kupuje ShareChat

Twitter planuje rozwój społecznościówki na kolejne rynki, a na tę chwilę w apce znajdziemy 15 języków. Jest to pierwsza tego typu inwestycja Twittera na rynku indyjskim, ale przypuszczalnie nie ostatnia. Jak zapewnia Manish Maheshwari, dyrektor zarządzający w indyjskiej firmie, inwestycja jest rozwojowa:

„Twitter i ShareChat są dostosowane do szerszego celu, jakim jest prowadzenie publicznych rozmów, pomaganie ludziom w szybszym uczeniu się i rozwiązywaniu codziennych problemów. Ta inwestycja pomoże ShareChat w rozwoju i zapewni zespołowi firmy dostęp do inżynierów Twittera jako partnerów do współpracy”.

ShareChat słynie z tego, że walczy z fake newsami. W kwietniu firma usunęła ponad 50 tysięcy fałszywych kont ze swojego serwisu. Podobnie stało się z ponad pół miliona kłamliwych informacji publikowanych w serwisie.

Twitter wreszcie wprowadza istotne zmiany w serwisie: wyszukiwarka PW i Live Photo!

Pieniądze pozyskane ze sprzedaży udziałów, firma ShareChat planuje przeznaczyć na rozwój infrastruktury technologicznej w swoim oddziale. Planuje się także zwiększenie liczby zatrudnionych. Na razie nie jest pewne, jak i czy w ogóle Twitter planuje ingerować w indyjską spółkę, czy też integrować serwis z Twitterem.

Wieści z Rozładowani.pl