Twitch zyskuje nowy wygląd, czyli osiem lat od premiery platformy

Twitch zyskuje nowy wygląd, czyli osiem lat od premiery platformy

Opublikowano 27.09.2019 21:08 -


Właśnie dziś rozpoczyna się tegoroczny Twitchcon w Kalifornii! Wszyscy uczestnicy wydarzenia będą mieli możliwość spotkać się ze streamerami, spróbować swoich możliwości w wielu grach, a także oglądać rozgrywki e-sportu. Jednak jeszcze przed startem tak ogromnej imprezy, Twitch postanowił znacznie udoskonalić swój wizerunek, zmieniając logo, czcionkę oraz zwiększając ilość fioletu w swojej marce.

Odmieniona tożsamość Twitcha została zaprojektowana przy współpracy z wewnętrznym działem projektowym firmy COLLINS. Nowy design był tworzony już od ponad roku, ponieważ dyrektorowi kreatywnemu bardzo zależało na tym, by Twitch pozostał Twitchem. Miał więc przed sobą bardzo trudne zadanie, musiał bowiem wykorzystać wszystkie znaki rozpoznawcze platformy i przekształcić je tak, by wyglądały przyszłościowo. Jesteście ciekawi ostatecznego efektu?

twitch

Twitch od początków, aż po dziś

Platforma streamingowa rozpoczęła swoją działalność w 2011 roku. W tamtym czasie była ona czymś naprawdę wyjątkowym – streamowanie wideo czy transmisje z gier na żywo nie były jeszcze znane użytkownikom Internetu. Twitch jednak uświadomił młodych wielbicieli seansów gameplayowych, że od teraz będą mogli oglądać je wspólnie. Przez początkowe lata platforma rozwijała się bardzo powoli. Jednak od czasu przejęcia przez Amazon w 2014 roku może pochwalić się milionowymi nadawców oraz ponad setką tysięcy oglądających miesięcznie. Wyniki są naprawdę imponujące, a rozpoznawalność platformy cały czas wzrasta. Dlatego na pewno wielkim zaskoczeniem dla użytkowników będzie zmiana wizerunku marki.

twitch

Wprowadzane zmiany na platformie oraz ich cel

Prace nad nowym designem zaczęły się od logo. W związku z faktem, że jest ono bardzo rozpoznawalne wśród użytkowników platformy, dyrektor kreatywny nie chciał wprowadzać znacznych zmian. Zawiera ono zaledwie kilka drobnych aktualizacji, które wbrew pozorom nie wpływają na ostateczny efekt. Pierwsze, co może rzucać się w oczy to ciaśniejsza czcionka oraz nieco poszerzony obrys. Poprawiony został także cień, który stał się nieco głębszy i dostępny jest w wielu gradientach. Mimo to głównym kolorem marki nadal pozostaje fiolet! Zagościł teraz w postaci tła bądź delikatnej obramki, w zależności od wybranej wersji kolorystycznej.

Po aktualizacji na platformie pojawiło się również nowe hasło, które ma witać rejestrujących się użytkowników. To właśnie na pozyskanie nowych odbiorców nastawia się aktualnie Twitch. Właśnie dlatego niedługo ma pojawić się nowa kampania reklamowa z udziałem gwiazd platformy. Jeśli chcecie zapoznać się ze szczegółami wprowadzonych zmian, koniecznie zajrzyjcie TUTAJ.