Trzy Fale – słupski aquapark po roku od otwarcia przechodzi rebranding

Opublikowano 21.10.2020 10:25 Aktualizacja: 1.11.2020 9:59 -


Słupski aquapark ma bardzo ciekawą historię. Planowanie go rozpoczęto już w 2008 roku, a inwestycja miała być gotowa w roku 2012. Po drodze miasto straciło unijne dofinansowanie, a obiekt ostatecznie udało się oddać do użytku w zeszłym roku, przez co mamy do czynienia z najdłużej budowanym aquaparkiem w Polsce.

Pierwsze logo słupski park wodny zyskał już w 2011 roku, gdy rozstrzygnięto konkurs ogłoszony przez Prezydenta Miasta. Sam znak był dość kiepski i nie doczekał otwarcia inwestycji. 

Kolejny znak również nie należał do tych najlepszych. Sygnet rodem z darmowych stocków, przywodzący na myśl późne lata dziewięćdziesiąte i kiepska typografia sprawiały, że logo nie przystawało do obecnych czasów. Sam obiekt też radził sobie poniżej oczekiwań. Nie czekając na dalsze kłopoty, po roku od otwarcia, zdecydowano się więc na rebranding. Powierzono go lokalnej firmie Rio Creativo, znanej między innymi z logo Słupska, które na długo wyznaczyło trendy w projektowaniu miejskich znaków w Polsce, wizerunku partii Wiosna czy koszykarskiej drużyny Czarnych Słupsk. 

trzyfale

Teoretycznie nowe logo Trzech Fal podobne jest do poprzedniego. Mamy tu okrągły sygnet z trzema falami (w przypadku nowego znaku fale są podwojone) i nazwę Trzy Fale, pisaną kapitalikami. Nowe logo jest jednak zdecydowanie lepszym znakiem. Projektanci potrafili bowiem z oklepanego motywu stworzyć znak nieoczywisty oraz znaleźli odpowiedni balans między rozmiarem sygnetu a typografią, czego zdecydowanie brakowało poprzednikowi.

Trzy Fale animacja logo

Silną stroną nowego wizerunku Trzech Fal jest kolorystka. Słupscy projektanci postawili na szeroką paletę kolorów, w dość nieoczekiwanych, ale bardzo przyjemnych odcieniach. Kolory miały emanować pozytywną energią i zapraszać do aktywności. Szeroka paleta barw podkreśla wachlarz usług, oferowanych przez Trzy Fale. trzy fale kolory

Placówka bowiem nie jest tylko kompleksem basenów. Znajdziemy tu także strefy rehabilitacji, spa i fitness, a także restaurację i przestrzeń konferencyjną przystosowaną do organizacji mniejszych i większych eventów. Szerokie spektrum usług oferowanych przez firmę podkreśla także usunięcie z logo dopisku park wodny.

tf strefy scaled

trzy fale font

Istotną rolę w identyfikacji obiektu odgrywa font, opływowymi kształtami nawiązujący do sygnetu i szerzej – wody. Z pewnością świetnie pasuje on do tematyki, jednak pozbawiony kontekstu dalej prezentuje się solidnie. Pewną trudnością na przyszłość może być brak małych liter, jednak patrząc na dotychczasowe działania marketingowe, oparte na krótkich hasłach, może to nie być zbyt duża uciążliwość.

trzy fale bilboardy

trzy fale bilboardy

Nie mniej istotnym elementem rebrandingu było wkroczenie do przestrzeni miejskiej z billboardową kampanią teaserową. Bilbordy oparte na krótkich chwytliwych hasłach i grach słownych z pewnością przyciągały wzrok odbiorców. Realizację poprzedziła dedykowana sesja zdjęciowa, w której w role modeli wcielili się mieszkańcy miasta. 

trzy fale bilboardy

trzy fale bilboardy

Do prac Rio Creativo mam ambiwalentne odczucia, jedne kupuję w całości, do innych miewam sporo zastrzeżeń. Trzy Fale zdecydowanie należą do tych pierwszych.

Zobacz także: Lorem Ipsum, co znaczy, skąd się wzięło i kiedy stosować?

Moim zdaniem zagrało tu wszystko, od logo, przez kolorystykę i zastosowany font, po kampanię reklamową, którą kupuję zarówno od strony wizualnej, jak i od strony przekazu. Good job! 

Wieści z Rozładowani.pl