Tryb pisania i karuzela, dwie nowości na Instagramie

Tryb pisania i karuzela, dwie nowości na Instagramie

Opublikowano 6.02.2018 11:15 -


Gratka dla zwykłych użytkowników i..gratka dla reklamodawców! Być może jedną z funkcji już zauważyliście i wyczekiwaliście jej już wcześniej. Co do drugiej...no cóż, zaczynamy wyższy level reklamy.

Pierwsza z funkcji to TRYB PISANIA

Dzięki temu można wzbogacić swoje insta story o przerywnik (planszę w dowolnym kolorze lub gradiencie) na którą naniesiony zostanie dowolny tekst. Opcja ta była wcześniej dostępna na Facebooku i dość mocno oczekiwana również na Instagramie.

Funkcja znajduje się po wejściu w kamerkę w lewym górnym rogu (dodawanie insta stories) w dolnej części ekranu - zaraz za funkcją "na żywo". Nowe style pisowni dostępne są też na normalnych zdjęciach i filmach w naszej relacji.

Karuzela w Instagram Stories

Drugą funkcją, o której wspomina się w ostatnim czasie równie często są...karuzele w insta stories, ale w zakresie tworzenia reklam.
Niecały rok temu Instagram wprowadził na swoją platformę możliwość tworzenia reklam. Pozwoli to na pokazywanie znacznie większej ilości informacji, na większej ilości ekranów, co otwiera zupełnie nowe przestrzenie dla reklamodawców.
Nie jest to jednak jednostronna komunikacja. Użytkownik będzie mógł wchodzić w interakcję z reklamą: zatrzymywać ją, przewijać, cofać lub przyspieszać. Opcja dostępna jest obecnie w fazie testów dla takich marek jak: Gap, Coca-Cola czy Paramount.

GIF-y w Instagram Stories? Nie tylko!

Co z drobnych nowości na InstagramiE

#

  • Instagram w ostatnim czasie mocno zmienia swój algorytm. Objęło to również #. Można je oczywiście stosować, ale użycie więcej niż 30 zostanie już odebrane przez aplikację i jej algorytm jako SPAM.
  • Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku nagminnego kopiowania w kółko tych samych #. Warto zatroszczyć się o stworzenie unikatowych #.
  • Komentarze umieszczone pod zdjęciem i opatrzone # również nie sprawią, że owy # zostanie przypisany do konkretnego zdjęcia.

Edytowanie opisu i zdjęcia

  • niezwykle ważne jest, by nie edytować swojego opisu w ciągu 24 godzin od dodania zdjęcia. Według obserwacji znacząco wpływa to na zasięg. Oczywiście negatywnie.
  • Ta sama sytuacja ma z usuwaniem i ponownym dodawaniem zdjęcia.

Wyświetlenia

  • dzięki nowemu algorytmowi Instagram wyświetla w feedzie posty osób, których użytkownik nie obserwuje, ale profile odwiedza, śledzi podobne profile czy hasztagi. Są to strony, którymi dany użytkownik może się zainteresować.

A to tylko kilka dni...