Dostosowanie treści do potrzeb użytkownika

Jednym z niezmiennych od dłuższego czasu trendów jest tworzenie treści odpowiadających potrzebom osób, które chce się zachęcić do wejścia na daną stronę. Choć dla utrzymania wysokiej pozycji w wyszukiwarkach oraz dla rozpoznawalności marki niezwykle ważne jest również wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych, aby zdobyć zaangażowanego klienta, musisz zaproponować wartościowe i ciekawe treści, w których znajdzie on odpowiedzi na nurtujące pytania.

Inwestycja w content marketing to doskonały wybór, szczególnie że Google wysokie pozycje w swoich rankingach przyznaje stronom uznanym przez użytkowników za wartościowe. Pamiętaj także, że dzięki ciekawie przygotowanym wpisom na bloga, infografikom czy filmom, potencjalni klienci mogą uznać markę za eksperta w danej dziedzinie. Jeżeli chcesz mieć pewność, że treści publikowane na Twojej stronie będą interesujące dla danej grupy odbiorców, zainwestuj w pomoc zespołu ekspertów Empressia, dzięki któremu Twoja strona wyróżni się na tle konkurencji – https://www.empressia.pl/oferta/pozycjonowanie-sklepow-internetowych.

Pozycjonowanie lokalne w Google

Pandemia sprawiła, że wzrosło znaczenie lokalnych produktów. Wiele firm zaistniało w social mediach, choć wcześniej nie były one obecne w internecie. W związku z tym warto w 2021 roku zadbać o pozycjonowanie lokalne, szczególnie jeśli prowadzi się restaurację lub sklep, który nie należy do większej sieci. Dzięki temu potencjalni klienci znacznie szybciej znajdą Twoją ofertę. Pomóc w zwiększeniu rozpoznawalności marki może także konto Google Moja Firma.

Należy zauważyć, że klienci coraz częściej szukają informacji na temat otwarcia danego lokalu lub form dostawy w internecie. Warto uzupełnić te dane tak, aby były widoczne w wyszukiwarce oraz na mediach społecznościowych. Istotne jest również to, żeby zadbać o pojawiające się opinie, ponieważ klienci zwykle podczas wyboru danej firmy sprawdzają recenzje innych osób korzystających z danych usług lub robiących zakupy w określonym sklepie.

Page Experience Signals – istotne zmiany wpływające na wyniki wyszukiwania

Na blogu Google pojawiła się informacja o zmianach we wskaźnikach decydujących o pozycji danej witryny w wyszukiwarce, czyli w Page Experience Signals. Aktualizacja ma zostać wprowadzona w 2021 roku. Będzie ona ściśle związana z użytecznością strony internetowej. Wcześniej do omawianych czynników zaliczono certyfikat https gwarantujący bezpieczne połączenie z witryną, dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, a także brak szkodliwego oprogramowania oraz reklam mających utrudniać przeglądanie danej witryny.

Wskaźniki te potwierdzają konieczność dostosowania swojej strony do klienta. Dla wyszukiwarki nie są istotne jedynie zautomatyzowane operacje, ale również to, jakie emocje dana witryna wzbudza w użytkownikach. Uporczywe reklamy, długi czas ładowania zdjęć oraz szkodliwe treści sprawią też, że potencjalni klienci nie wrócą już na określoną stronę. Warto wziąć to pod uwagę, planując działania SEO na najbliższe miesiące.

Core Web Vitals, czyli podstawowe wskaźniki internetowe

Google w maju 2021 roku ma także wprowadzić nowe wskaźniki nazywane Core Web Vitals. Wśród nich są:

  • LCP (Largest Contentful Paint) – szybkość ładowania witryny, którą wyszukiwarka liczy odnosząc się do największego elementu na danej stronie,
  • FID (First Input Delay) – to, jak szybko można wykonać działanie po rozpoczęciu ładowania strony,
  • CLS (Cumulative Layout Shift) – stabilność strony, czyli to, w jaki sposób rozmieszcza się na niej treść podczas ładowania.

Wprowadzenie tego rodzaju wskaźników ma związek z planowanym wcześniej zwróceniem uwagi wyszukiwarki na doświadczenia użytkowników. Trzeba mieć na uwadze, że Google cały czas chce się w tym kierunku rozwijać. W 2021 roku warto zadbać o to, aby po wprowadzeniu zapowiadanych przez firmę algorytmów, Twoja strona nie straciła swojej popularności, a nawet – cieszyła się coraz większym zainteresowaniem, dzięki szybkiej odpowiedzi na potrzeby osób korzystających z wyszukiwarki.

Indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych

Kolejną innowacją od Google jest konieczność optymalizacji stron internetowych pod kątem telefonów komórkowych. Ma to związek z indeksowaniem mobilnym, które wyszukiwarka chce wprowadzić w marcu 2021 roku. Oznacza to, że do sporządzania rankingów będą wykorzystywane przede wszystkim wersje stron dostosowane do smartfonów. Należy również podkreślić, że optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych ma duże znaczenie, ponieważ obecnie wiele osób właśnie za pomocą telefonu szuka interesujących witryn.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji do pozycjonowania stron

W 2021 roku wiele osób chce postawić na automatyzację działań SEO tak, aby część zadań, za które są odpowiedzialni ludzie, wykonywane były za pomocą sztucznej inteligencji. Pomysł ten ma zarówno przeciwników, jak i zwolenników przekonanych, że takie rozwiązanie może znacznie usprawnić ich pracę i pomóc w dostosowaniu stron do oczekiwań użytkowników oraz samej wyszukiwarki, co skutkowałoby wysokimi miejscami wybranych stron w rankingach.

Wzrost popularności wyszukiwania głosowego

Częstsze wchodzenie na strony internetowe za pomocą telefonów komórkowych skutkuje także większą popularnością wyszukiwania głosowego. Dziś ludzie chcą otrzymywać informacje bardzo szybko, dlatego, zamiast otwierać przeglądarkę internetową, często najpierw pytają dostępnego na urządzeniach mobilnych asystenta. Warto zauważyć, że zazwyczaj podczas takiej rozmowy użytkownicy używają większej liczby słów, niż robią to podczas wpisywania zapytania w Google. Sam asystent czyta zwykle informacje, które są na tzw. pozycji zerowej, czyli wyświetlają się jako polecany fragment na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwania.

Pamiętaj, że branża SEO ciągle się rozwija!

Zmiany wprowadzone w 2020 roku oraz planowane na 2021 innowacje są dowodem na to, że branża SEO cały czas się rozwija. Wcześniej treści na stronach miały zawierać przede wszystkim jak najwięcej słów kluczowych, dziś natomiast specjaliści patrzą na tę kwestię zupełnie inaczej. Trzeba także zauważyć, że do komunikacji z klientem wykorzystuje się coraz większą liczbę portali. Firmy nie korzystają już jedynie z konta na Facebooku, ale zachęcają do wejścia na swoje strony również poprzez Instagram oraz zdobywającego popularność TikToka.

Należy także zwrócić uwagę na to, że na rynku wciąż pojawiają się nowe, udoskonalone wersje programów pomagających w optymalizacji stron, np. Google Analytics 4. Eksperci z branży, aby mieć pewność, że wiedzą o wszystkich planowanych zmianach oraz trendach, muszą brać udział w licznych szkoleniach oraz wydarzeniach związanych z działaniami SEO. Dzięki temu tworzone przez nich strony zawsze spełniają wymagania nie tylko wyszukiwarek, lecz także użytkowników.

FAQ:

1. Dlaczego dostosowanie treści do użytkownika w 2021 roku jest ważne?

Publikowanie na stronie treści wartościowych dla użytkowników sprawia, że dana marka zyskuje zaufanie klientów i staje się w ich oczach ekspertem. Co więcej, to, w jaki sposób witryna jest dostosowana do osób ją odwiedzających, ma znaczenie dla wyszukiwarki Google.

2. Jakie znaczenie ma indeksowanie mobilne w 2021 roku?

Indeksowanie mobilne jest niezwykle istotne, ponieważ to właśnie mobilne wersje witryn Google chce brać pod uwagę w swoich rankingach. Ponadto coraz więcej osób korzysta ze smartfona, odwiedzając strony internetowe.

3. Na co powinni zwrócić uwagę właściciele lokalnych firm w 2021 roku?

W 2021 roku pozycjonowanie ma znaczenie także dla lokalnych firm. Pamiętaj, że wielu użytkowników przed zamówieniem jedzenia czy kupieniem określonej rzeczy sprawdza informacje na temat restauracji lub sklepu w internecie. W związku z tym warto zatroszczyć się o swoje konto Google Moja Firma.


Artykuł sponsorowany, dostarczony przez partnera.


Posłuchaj nas!