Są reklamy dobre, i są reklamy złe. Ale są też reklamy tragiczne i bezsensowne. I zdaje się tę trzecią opcję wybrała marka Tonsil – legendarny polski producent sprzętu audio.

Na profilu Tonsil w serwisie Facebook 18 maja opublikowano film. Film nie byle jaki. Film ma bowiem słońce, lazurowe morze, czyściutką plażę oraz motorówkę. Na motorówce oczywiście widnieje logo marki Tonsil . Co prawda reklamowy banner co chwilę podwiewa morska bryza, odsłaniając nazwę firmy wynajmującej motorówki, ale takie już uroki rajskich wysp.

To jednak tylko początek wideo. Na jachcie, jak to na jachcie, są też kobiety. O czym marzą kobiety w strojach kąpielowych na jachcie z płachtą Tonsil? Oczywiście o dousznych słuchawkach bezprzewodowych marki Tonsil („established 1945 Poland”). Bezprzewodowe słuchawki marki Tonsil sprawiają, że kobieta w bikini na jachcie się uśmiecha. Wszystkie 4 się uśmiechają. Na jachcie są też modele – choć można ich pomylić z kadrą pracowniczą marki Tonsil. Emerytowany model w kolorowych kąpielówkach z konkretnym brzuszkiem wznosi ramiona ku górze w geście triumfu. Gra tandenta, stockowa muzyka. Jest fajnie. Tonsil to fajna marka.

– Każdy z nas myśli już o wakacjach 🌞🌴😎. Piękne widoki, cudowne miejsca, dobrzy ludzie. Do pełni szczęścia brakuje już tylko naszej ulubionej muzyki 🎶. Zapewnimy Wam dostęp do niej w każdym miejscu na świecie – dodano w opisie do filmu.

Fani odpowiadają: „najgorszy film reklamowy jaki widziałem”

Tonsil to marka, pod którą już od 1945 roku produkowane jest polskie nagłośnienie. Państwowe zakłady Tonsil powstały w wielkopolskiej Wrześni na zlecenie poznańskiego oddziału Polskiego Radia. Po 1990 roku Tonsil funkcjonował jako spółka akcyjna (40% udziałów miało np. Tohoku Pioneer), zaś od 2012 roku działa już jako firma prywatna. Do najbardziej znanych produktów tego producenta należą m.in. kolumny Altus, które w pewnych kręgach do dzisiejszego dnia cieszą się niesłabnącą renomą. Obecnie firma produkuje całą gamę sprzętu audio: od nagłośnienia estradowego, przez głośniki samochodowe aż po kolumny. W ofercie są też np. bezprzewodowe słuchawki w cenie od 99 zł.

Niestety najnowszy film producenta nie spotkał się z pozytywną reakcją fanów.

– Typowe Polskie podejście. Stara znana i szanowana marka na świecie Tonsil buraki istnieje już w Ch…… Lat powinniście gratulować i cieszyć się że ktoś miał jaja żeby ją wskrzesić. Ale nie wy musicie swoje napisać od tak żeby coś się działo. Życzyę właścicielą firmy sukcesu na miarę Apla – pisze jeden z użytkowników (pisownia oryginalna).

– Kto tam pracuje w marketingu? Film prawdopodobnie powstawał tak: jesteśmy na wyjeździe, pijemy, jest fajnie, ok to może nakręcimy film produktowy, taaaaak super pomysł! Kto ma baner Tonsila, kto ma kamerę, kto ma drona? Moi kochani, tak właściwego marketingu sobie nie zrobicie. Ale pamiątkę z wyjazdu jak najbardziej. Dobra rada – pisze inny użytkownik Facebooka.

– Najgorszy film reklamowy jaki widziałem – podsumowuje ktoś inny. Cóż, chyba już więcej nie trzeba dodawać.