To smutne, że dla RP.pl reklama internetowa to tylko pop-upy. | DailyWeb.pl

To smutne, że dla RP.pl reklama internetowa to tylko pop-upy.

Opublikowano 8 miesięcy temu - 2


Reklama w internecie może wkurzać, rozumiem. Wyskakujące pop-up z uciekającym kursorem albo innymi ciekawymi utrudnieniami. Rozumiem to wszystko, ale też są reklamy, które służą nam i według mnie są to reklamy Google AdWords.

O co chodzi?

Google AdWords to reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google, są dopasowanie do wyszukiwanej frazy i umożliwiają znalezienie interesującej rzeczy bądź usługi. Może to być reklama tekstowa, reklama graficzna, reklama produktowa itp. Każda reklama jest dopasowana do naszych wyszukiwań, zainteresowań oraz odwiedzin na stronach (remarketing). Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że nie są inwazyjne.

Z czym jest problem?

Przeczytałem artykuł na portalu RP.pl pt. „Zmiana zasad promocji usług adwokatów". Według redakcji Google AdWords to:

"Podobnie jest z reklamą w Google'u. Chodzi o AdWorks – reklama pojawia się na ekranie, kiedy potencjalny klient szuka podobnej usługi. Takie natarczywe otwieranie się okienka z informacją także nie jest odpowiednim sposobem budowania wizerunku, choć może być zgodne z przepisami."

Myślę, że czasami warto pokusić się o sprawdzenie, jak działa dana usługa, jak wygląda sposób prezentowania treści, a potem ją opisać w gorszym/lepszym świetle. Pomijam literówkę Google AdWorks :). Na co dzień pracuje z Google AdWords, nie jestem żadnym obrońcą ani wysłannikiem z Google, ale wiem, że poziom jakości stoi na pewno wyżej niż zwykłe pseudo popupowe reklamy, które de facto niszczą Internet.

Nie chce tutaj nikogo obrażać ani wyśmiewać, chce tylko zwrócić uwagę na problem. Wielu ludzi niezwiązanych z IT, nieznających rynku marketingu internetowego po przeczytaniu artykułu z rp.pl będzie miało bardzo uogólnione zdanie na temat reklamy w internecie, a każde uogólnienie jest złe.

- Mam się reklamować w Internecie? Przecież to tylko te wkurzające popup-y i uciekające "x".