To nie HBO jest największą konkurencją dla Netflixa




To nie HBO jest największą konkurencją dla Netflixa

Opublikowano 21.01.2019 21:01 -


Także nie Amazon, Hulu czy inne platformy streamingowe. Netflix swojej największej konkurencji upatruje w zupełnie innej branży.

Netflix uważa, że gra Fortnite stanowi większe zagrożenie dla jego biznesu niż HBO, czy inne platformy strumieniowe. Firma, która ma już dość ugruntowaną pozycję w swoim sektorze rynkowym, zaczyna zupełnie inaczej patrzeć na kwestie konkurencji. Mowa już nie tylko o tradycyjnej telewizji czy innych platformach video, ale wszystkich szeroko rozumianych dostawców rozrywki. Być może lepszym określeniem byłoby nawet „pochłaniaczy czasu”, to bowiem właśnie czas spędzony przez użytkowników na graniu w Fortnite Netflix uważa za największą stratę.

Zarwałem noc dla tej gry, czyli Fortnite dla iOS wyszedł z bety

Fortnite groźniejszy od HBO

Tym samym Netflix staje się powoli ofiarą trendu, na którym początkowo sam wypłynął. Platforma pojawiła się na rynku w momencie, gdy internet, urządzenia mobilne i gry zaczęły odrywać uwagę użytkowników od telewizji. Dziś, gdy na korzystaniu z aplikacji spędzamy więcej czasu niż na oglądaniu telewizji, Netflix ma potężną konkurencję w postaci innych form „mobilowej” rozrywki. Tę zmianę w zachowaniach konsumenckich idealnie wykorzystał Fortnite, który obecnie może pochwalić się bazą ponad 200 milionów graczy. Dla porównania baza użytkowników Netflixa szacowana jest na 139 milionów.

Kolejnym wymienianym przez firmę konkurentem jest YouTube. W tym przypadku nikt nie powinien być specjalnie zaskoczony. Zauważono, że podczas kilkuminutowej, globalnej awarii platformy w październiku ubiegłego roku, liczba logowań w Netflixie wyraźnie wzrosła. YouTube i Fortnite wygrywają zwłaszcza wśród młodszej widowni i trudno wyobrazić sobie, aby Netflix byłby w stanie coś z tym faktem zrobić. Pamiętajmy, że w tym przypadku nie mówimy już o osobach, które wychowały się na TV i szukają czegoś zastępczego. Mowa o osobach, dla których smartfony to od dłuższego czasu naturalne środowisko. Zdobycie ich czasu będzie wymagało od Netflixa zmiany strategii.

Mimo tak silnej konkurencji Netflix wydaje się wciąż radzić sobie całkiem nieźle. Z opublikowanego w zeszłym tygodniu raportu finansowego wynika, że w ostatnim kwartale 2018 r. firma odnotowała przychody w wysokości 4,19 mld USD oraz zysk netto na poziomie 134 mln USD. Firma ogłosiła także, że jej usługi stanowią obecnie około 10% czasu oglądania telewizji w USA.