To ile w końcu kosztuje całe to pozycjonowanie? Oto stawki i opinia eksperta | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

To ile w końcu kosztuje całe to pozycjonowanie? Oto stawki i opinia eksperta

Opublikowano 1 rok temu -


Wiesz, słyszałem o tym pozycjonowaniu. Ponoć bardzo skuteczne i dość tanie? To chyba najczęstsze zdanie, które słysze od znajomych, którzy w jakiś sposób chcą wypromować swoje działalności. Oczywiście musi być tanio i dość skutecznie, a to w przypadku doboru właściwej agencji ma racje bytu. Oczywiście nigdy nie ma gwarancji, że będą szczyty, a jeśli ktoś takiej deklaracji się podejmuje, to zwyczajnie kłamie.

Problemem są jednak stawki. Nie da się jednoznacznie określić jedną, uniwersalnej ceny. Wszystko zależy od frazy pozycjonowanej czy konkurencji, użytych narzędzi, pewnie także prestiżu agencji, która pozycjonowaniem ma się trudnić. Wygląda na to, że jednak da się określić orientacyjne ceny, które pozwolą ocenić czy nas na to stać czy też nie. Wszystko znajdziecie w poniższej, bardzo wartościowej infografice, przygotowanej przez serwis  Marketing w Sieci. Przy okazji infografiki zapytaliśmy jej twórce Wojciecha Przekop z Mayko.pl o kilka podstawowych aspektów, z którymi problem mają najczęściej wszyscy Ci, którzy nie mają doświadczenia w zlecaniu takich form promocji:

Co przysparza najwięcej problemów w zrozumieniu procesu pozycjonowania dla klientów, którzy chcą spróbować tej formy promowania swoich usług?

Wojciech Przekop: Tak naprawdę duża część klientów nie zawsze do końca rozumie czym jest usługa pozycjonowania/SEO. Zdecydowana większość sprowadza to tylko do uzyskiwania dobrych pozycji w Google na kilka wybranych słów kluczowych. SEO to zwiększanie widoczności na jak największą ilość słów kluczowych związanych z tematyką serwisu/sklepu internetowego. Ma to oczywiście na celu zwiększenie ilości wejść z wyników naturalnych Google. Bardzo często ma to też przełożenie na konwersję jednak trzeba zaznaczyć, że SEO nie ma to bezpośredniego wpływu.

Czym należy się kierować przy wyborze właściwej agencji zajmującej się SEO?

Wojciech Przekop: Według mnie jednym z najistotniejszych czynników jest przede wszystkim to czy agencja zapewnia raporty ze swoich działań. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której agencja na pytanie co zostało zostało wykonane w danym miesiącu, zasłania się np. absurdalną tajemnicą firmową lub działaniami na ukrytym zapleczu. SEO to nie jest tajemna wiedza tylko dla wybranych. Inne istotne czynniki przy wyborze to również model rozliczenia z agencją (zapraszam do mojego artykułu) oraz długość umowy.

Czy samo zdobywanie linków, idzie zawsze w parze z optymalizacją, audytem i analityką? Jest to proces nierozdzielny?

Wojciech Przekop: Tylko wszystkie te procesy łącznie mogą zapewnić sukces serwisowi w wynikach wyszukiwania Google. Jeszcze kilka lat temu samo zdobywanie linków dawało nam bardzo dobre efekty. Dzisiaj wygląda to zupełnie inaczej. Serwis niezoptymalizowany nie ma szans na dobrą widoczność w Google, a do tego niezbędny jest właśnie audyt oraz nieustanna analityka.

Z taką wiedzą możecie przystąpić do poznawania uśrednionych cen w tej bardzo interesującej infografice. Link do pełnych rozmiarów grafiki znajduje się tu.

Ile-kosztuje-pozycjonowanie-strony-INFOGRAFIKA