TikTok testuje właśnie własne narzędzie do rekrutacji. Choć brzmi to nieco nieprawdopodobnie, nowa funkcja w platformie pozwala użytkownikom składać swoje aplikacje do firm takich jak Chipotle, Target czy Shopify. Oczywiście nie są to takie zupełnie zwyczajne aplikacje, a krótkie wideo-CV, tworzone w duchu aplikacji.

Krótkoterminowy program pilotażowy, nazwany TikTok Resumes jest bezpośrednią odpowiedzią na zapotrzebowanie wśród użytkowników platformy. Treści związane z rozwojem zawodowym cieszą się na platformie niesłabnącym zainteresowaniem niemal na każdej szerokości geograficznej, a hashtagi takie #Careertiktok i  #CareerTok mają łącznie ponad 350M wyświetleń.

TikTok zamiast tradycyjnego CV

Program świetnie wbija się także w aktualne potrzeby rynkowe. Biorąc pod uwagę młodą grupę docelową, platforma wydaje się świetnym źródłem dotarcia pracodawców do nowego pokolenia pracowników – studentów i absolwentów, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy. Z punktu widzenia rekruterów taka forma aplikacji ma także pewien wymiar praktyczny. Firmy poszukujące do swoich działów content kreatorów czy też osoby do pracy z TikTokiem będą mogły dość szybko przekonać się o możliwościach potencjalnych kandydatów. Tyle w teorii – o tym jak będzie działać, to w praktyce przekona się na razie 30 amerykańskich firm biorących udział w programie.

Poza wspomnianymi wyżej stanowiskami, związanymi z pracą w social mediach poszukiwani są także pracownicy biurowi, usługowi, data inżynierowie, a nawet… zawodowi wrestlerzy. Zainteresowani nową ścieżką kariery użytkownicy będą mogli składać swoje aplikacje za pośrednictwem TikTok Resumes do 31 lipca.  W tym celu chętni będą musieli stworzyć personalizowane wideo-CV, opublikować je na TikToku, a następnie wysłać to wideo do rekruterów za pośrednictwem aplikacji. Ponieważ filmy będą miały publiczny status, film instruktażowy dla programu pilotażowego zaleca użytkownikom, aby nie umieszczali w nich osobistych informacji kontaktowych.

Tym, którzy mają długie CV, z pewnością przyda się opcja dłuższych, bo aż 3-minutowych wideo, jaka została udostępniona na platformie w zeszłym tygodniu.


Posłuchaj nas!