Podczas gdy przyszłość TikToka w Stanach Zjednoczonych wciąż staje pod znakiem zapytania, po drugiej stronie oceanu aplikacja wydaje się mieć świetnie. Do tego stopnia, że jej twórcy planują ekspansję na kolejne nośniki cyfrowe. Jak donosi The Verge, firma podpisała właśnie umowę partnerską z Samsungiem na stworzenie własnego serwisu Smart TV.

Tym samym najpopularniejsze treści TikToka staną się niedługo dostępne w jakości HD za pośrednictwem preinstalowanej aplikacji w najnowszych modelach telewizorów Samsung. Użytkownicy nie będą musieli posiadać konta TikTok, aby oglądać klipy za pośrednictwem serwisu Smart TV, jednak jak podkreślają twórcy, posiadanie konta umożliwi większą personalizację oferowanych treści.

Jak zapewniają twórcy, przeniesienie treści na duży ekran nie wpłynie negatywnie na sposób ich konsumpcji. Aplikacja telewizyjna ma oferować doświadczenia maksymalnie zbliżone do tych, jakie użytkownicy znają z aplikacji. Filmy nadal będą wyświetlane w formacie pionowym, a użytkownicy poza oglądaniem będą mogli także je lajkować, komentować i udostępniać dalej. Oferowany kontent zostanie podzielony na 12 grup tematycznych, odpowiadającym najpopularniejszym kategoriom w serwisie – od gamingu, poprzez kulinaria, aż po scenki komediowe i filmiki ze zwierzętami. Dostępna będzie także możliwość wyszukiwania odpowiednich treści za pomocą hasztagów.

TikTok TV w pierwszej kolejności trafi do użytkowników w Wielkiej Brytanii. Choć już teraz mówi się o wprowadzeniu jej także w innych krajach europejskich, jak na razie brakuje konkretów dotyczących planowanej daty premiery czy też listy krajów objętych zasięgiem.

Końcówka roku dla TikToka okazała się zdecydowanie lepsza, niż moglibyśmy się tego spodziewać jeszcze kilka miesięcy temu. W ciągu zaledwie kilku tygodni aplikacja po raz kolejny uniknęła banu w USA (który został jak na razie zawieszony), a także została okrzyknięta najczęściej ściąganą aplikacją 2020 roku na świecie (wg. App Annie). Partnerstwo z Samsungiem wydaje się tu idealnym zwieńczeniem.