TikTok od miesięcy pozostaje globalnym fenomenem, także w świecie marketingu. Platforma, która w rekordowo krótkim czasie stała się jedną z najbardziej obleganych aplikacji na świecie, jest niezwykle pożądanym medium. Chodzi przede wszystkim o możliwości dotarcia do młodszych grup odbiorców.

Ogromne zasięgi to jednak nie wszystko. Kwestia mierzenia rezultatów i optymalizacji konwersji wciąż jest stosunkowo problematyczna. Nowa funkcja, jaka wkrótce zawita do platformy ma jednak szansę to zmienić.

R E K L A M A

Shopify, czyli sklepy twórców na TikToku

Za oceanem startuje właśnie program pilotażowy nowej funkcji mającej na celu rozszerzenie możliwości zakupowych na platformie krótkich wideo. Powstały we współpracy z Shopify TikTok Shopping pozwala wybranym twórcom na korzystanie z zakładki zakupów – sekcji profilu z przewijaną listą produktów z odnośnikami do witryny Shopify.

Linkowanie do produktów będzie możliwe także bezpośrednio z poziomu treści, stanowiąc całkiem atrakcyjną opcję monetyzacji. Produkty występujące w danym filmie zostaną oznaczone specjalnymi klikalnymi tagami. Zainteresowany użytkownik po ich kliknięciu zostanie przekierowany bezpośrednio na stronę produktową w sklepie, gdzie będzie mógł dokonać zakupu.

tiktok shopify
Pierwszą influencerką, która testuje integrację Shopify z TikTokiem jest Kylie Jenner

Każdy posiadający konto TikTok for Business i dostęp sklepu na platformie Shopify będzie mógł stworzyć własną witrynę w obrębie profilu na platformie. Otwiera to nowe możliwości zarówno reklamodawcom współpracującym regularnie z twórcami w zakresie promocji, jak i twórcom oferującym swoim odbiorcom własne produkty.

E-commerce przyszłością TikToka?

Ekspansja w kierunku e-commerce w przypadku TikTok wydaje się jak najbardziej naturalna. Konkurenci platformy, przede wszystkim Facebook i Instagram, już od dłuższego czasu rozszerzają swoje usługi na tej płaszczyźnie. Biorąc pod uwagę wyższość silnika rekomendacyjnego chińskiej aplikacji, możemy mieć do czynienia z nową, ulepszoną wersją tych rozwiązań.

Jedną z pierwszych testerek nowych funkcji jest Kylie Jenner, która promuje w ten sposób swoją autorską markę Kylie Cosmetics. Pilotaż jest aktualnie realizowany wśród użytkowników Shopify w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a w nadchodzących tygodniach zostanie rozszerzony na sprzedawców w Kanadzie. To od sukcesu na tych rynkach zależy, czy nowe funkcje pojawią się także w innych Europejskich krajach, w tym w Polsce. 

Przeczytaj także: Facebook może się schować! To TikTok był najchętniej pobieraną aplikacją w 2020 roku


Posłuchaj nas!