TikTok od miesięcy pozostaje globalnym fenomenem, także w świecie marketingu. Platforma, która w rekordowo krótkim czasie stała się jedną z najbardziej obleganych aplikacji na świecie, jest niezwykle pożądanym medium. Chodzi przede wszystkim o możliwości dotarcia do młodszych grup odbiorców.

Ogromne zasięgi to jednak nie wszystko. Kwestia mierzenia rezultatów i optymalizacji konwersji wciąż jest stosunkowo problematyczna. Nowa funkcja, jaka wkrótce zawita do platformy ma jednak szansę to zmienić.

Shopify, czyli sklepy twórców na TikToku

Za oceanem startuje właśnie program pilotażowy nowej funkcji mającej na celu rozszerzenie możliwości zakupowych na platformie krótkich wideo. Powstały we współpracy z Shopify TikTok Shopping pozwala wybranym twórcom na korzystanie z zakładki zakupów – sekcji profilu z przewijaną listą produktów z odnośnikami do witryny Shopify.

Linkowanie do produktów będzie możliwe także bezpośrednio z poziomu treści, stanowiąc całkiem atrakcyjną opcję monetyzacji. Produkty występujące w danym filmie zostaną oznaczone specjalnymi klikalnymi tagami. Zainteresowany użytkownik po ich kliknięciu zostanie przekierowany bezpośrednio na stronę produktową w sklepie, gdzie będzie mógł dokonać zakupu.

tiktok shopify
Pierwszą influencerką, która testuje integrację Shopify z TikTokiem jest Kylie Jenner

Każdy posiadający konto TikTok for Business i dostęp sklepu na platformie Shopify będzie mógł stworzyć własną witrynę w obrębie profilu na platformie. Otwiera to nowe możliwości zarówno reklamodawcom współpracującym regularnie z twórcami w zakresie promocji, jak i twórcom oferującym swoim odbiorcom własne produkty.

E-commerce przyszłością TikToka?

Ekspansja w kierunku e-commerce w przypadku TikTok wydaje się jak najbardziej naturalna. Konkurenci platformy, przede wszystkim Facebook i Instagram, już od dłuższego czasu rozszerzają swoje usługi na tej płaszczyźnie. Biorąc pod uwagę wyższość silnika rekomendacyjnego chińskiej aplikacji, możemy mieć do czynienia z nową, ulepszoną wersją tych rozwiązań.

Jedną z pierwszych testerek nowych funkcji jest Kylie Jenner, która promuje w ten sposób swoją autorską markę Kylie Cosmetics. Pilotaż jest aktualnie realizowany wśród użytkowników Shopify w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a w nadchodzących tygodniach zostanie rozszerzony na sprzedawców w Kanadzie. To od sukcesu na tych rynkach zależy, czy nowe funkcje pojawią się także w innych Europejskich krajach, w tym w Polsce. 

Przeczytaj także: Facebook może się schować! To TikTok był najchętniej pobieraną aplikacją w 2020 roku


Posłuchaj nas!