Jesień idzie, a to czas wytężonej pracy dla producentów wszelkiej maści sprzętów elektronicznych, ale wygląda na to, że nie tylko. Google zdaje się również nie próżnować, bo po serii interesujących nowości, jak np. rozszerzenie Google Showcase, czy nowe narzędzia dla małych firm, trwają właśnie rozmowy w sprawie włączenia do wyników wyszukiwania całej zawartości Instagrama, jak i ostatnio popularnego TikToka.

Instagram i TikTok w Google?

Jak podaje Search Engine Journal, powołując się na swoje źródło, trwają rozmowy co do indeksowania treści z Instagrama i TikToka w najpopularniejszej wyszukiwarce. Google, zapytane oficjalnie o tę sprawę, odpowiada jednak lakonicznie, że ich zadaniem jest umożliwienie indeksacji wszystkich materiałów, które mogą służyć ich użytkownikom.

Sama integracja będzie najpewniej łudząco podobna do tego, jak teraz wyglądają zaindeksowane treści z Twittera. Karty prezentowane są w widoku desktopowym w postaci trzech kart, w których widać pełną treść tweetów.

google instagram tiktok twitter
Widok kart Twittera w wynikach wyszukiwania

Najpewniej analogiczna zasada działania miałaby obejmować indeksowanie TikToka i Instagrama. Oczywiście w przypadku tego pierwszego odtwarzanie wideo musiałoby odbywać się z poziomu wyników wyszukiwania, by miało to jakikolwiek sens.

Reklamy na TikTok – oto 4 proste triki, aby zwiększyć skuteczność

Kto skorzysta?

Korzyść w tej sytuacji jest obopólna, zarówno dla Google jak i dla reprezentantów popularnych społecznościówek. Instagram i TikTok zyskują miliony (jeśli nie więcej) dodatkowych klików każdego dnia, a samo Google zyskuje bardziej zaangażowanego użytkownika w wynikach wyszukiwania i oczywiście poszerza zakres działania swojej wyszukiwarki.

Nie ma kompletnie żadnych informacji, kiedy takiej implementacji możemy się spodziewać. Najpewniej jednak Google w końcu poinformuje nas o obsłudze dodatkowych serwisów.

Rewolucja! Nagłówki w Google będą teraz automatycznie generowane przez algorytmy