Tik Tok - pierwsze urodziny i… pojawiają się pierwsze problemy?




Tik Tok - pierwsze urodziny i… pojawiają się pierwsze problemy?

Opublikowano 10.08.2019 9:31 -


Jeszcze do niedawna Tik Tok był uważany przez młodzież za jedną z najciekawszych aplikacji, jakie pojawiły się w ostatnim czasie na rynku. Miała ona premierę dokładnie 2 sierpnia 2018 roku, po przejęciu Musical.ly wraz ze wszystkimi danymi oraz użytkownikami. Nie trzeba było długo czekać na pierwsze efekty wzrostu popularności oraz liczb instalacji, ponieważ uaktualniona aplikacja przyciągnęła mnóstwo fanów. Po roku od przedstawienia nowej wersji, Tik Tok stracił dużą liczbę użytkowników i prawdopodobnie szykują się kolejne problemy.

tik tok

Skąd się wzięła aplikacja Tik Tok i do czego służy?

Chińska firma ByteDance w 2017 roku postanowiła przejąć popularną wśród młodzieży aplikację Musical.ly. Umożliwiała ona publikowanie krótkich filmików o ciekawym przesłaniu. Transakcję jednak sfinalizowano dopiero ponad pół roku później, kiedy to użytkownicy zostali zaskoczeni całkowicie nową nazwą, wyglądem oraz swoim kontem w zainstalowanej aplikacji. Okazało się to przełomowym momentem w rankingu najchętniej pobieranych programów, Tik Tok wyprzedził bowiem nawet Facebooka czy Instagram. W 2018 roku został nawet najczęściej pobieraną aplikacją na iOS.

tik tok

Pierwsze kłopoty Tik Tok z utrzymaniem użytkowników

Powszechne wykorzystywanie aplikacji Tik Tok zarówno przez młodzież, jak i celebrytów nie powinno już dziwić nikogo. Stała się ona narzędziem do budowania silnej społeczności, która przez chwilę zagrażała nawet Facebookowi. Ostatnio jednak pojawiły się informacje, że większość nowych użytkowników rezygnuje z korzystania z programu już w ciągu 30 dni od instalacji. Jest to dość wymowny wynik, sugerujący, że brak ciągłego rozwoju funkcjonalności czy zmian wizualnych zniechęca użytkowników do dalszego korzystania. Jeśli producent nie opanuje sytuacji, aplikacja straci zainteresowanie i stanie się bezużyteczna.

tik tok

Co Tik Tok mógłby zmienić?

Przede wszystkim warto by było nawiązać współprace z młodymi celebrytami, którzy kształtują najnowsze trendy na rynku. Jeśli oni zaczęliby publikować swoje nagrania tylko w określonym kręgu, najwięksi fani na pewno spędzaliby więcej czasu na Tik Toku. To samo dotyczy dalszego rozwoju i poszerzania funkcjonalności, o czym niestety chiński producent nawet nie myśli. Być może kilka niewielkich zmian byłoby w stanie wpłynąć na zachowanie użytkowników i przyciągnąć ich z powrotem.