Czy da się napisać grę bez użycia linijki JavaScriptu? Jak widać — da się. „The mine” to niezwykle prosta gra platformowa.

Ta minigierka posiada nostalgiczną, pikselową szatę graficzną. Jest naprawdę minimalistyczna — czego można spodziewać się po raptem 331 linijkach HAMLa oraz 1642 liniach SCSSa.

Gra działa dzięki „logice” zaszytej w sporej grupie… checkboxów.

Jak pisze sam autor:

…what happens is, let’s say you click on the boulder, the input for the boulder is checked but the input for the pickaxe isn’t. So CSS check to see if the checkbox is checked and the other checkbox is checked to check if the rule should apply. If the checkbox of the pickaxe is not checked then the check shows that the checkbox checked state of the previous checkbox isnt checked and thus the current checked box doesnt apply the checked checkbox state.

Jak sami widzicie, logika jest dość złożona, a jednocześnie prosta, ot — dość rozbudowane drzewo zależności.

Zobacz także: kolory html

Czy takie coś ma sens? Według mnie totalnie nie. Uważam jednak, że musi być to tona świetnej zabawy podczas tworzenia. Warto mimo wszystko poświęcić te kilka minut na przygody gościa z obłędną fryzurą eksplorującego kopalnię. Polecam zerknąć na The Mine i sprawdzić jego możliwości na własną rękę.