Tesla odpala nowy program lojalnościowy z prostymi zasadami




Tesla odpala nowy program lojalnościowy z prostymi zasadami

Opublikowano 22.03.2019 12:10 -


Jak wspominałem jakiś czas temu w jednym z tekstów, Tesla od 1 lutego zlikwidowała swój dotychczasowy program lojalnościowy. Powód był banalny – zbyt duże koszty dla Tesli.

W zakończonym niedawno programie dochodziło do sytuacji, że Tesla rozdawała dziesiątki samochodów o wartości 250 000 $. Teoretycznie można powiedzieć, że sami sobie takie zasady wymyślili. Na początku działalności musieli zachęcać klientów do zakupów, nie przewidzieli jednak skali w przyszłych latach. Stąd decyzja o zamknięciu programu. Nowy pogram, musiał powstać, jeśli firma Elona Muska, chciała dbać o wiernych klientów.

W typowy dla Muska sposób, za pomocą Twittera, ogłoszono, że nowy pogram, będzie zmodyfikowany. Modyfikacja nie jest skomplikowana – daje teraz mniej korzyści dla kupującego. Polecania samochodów Tesli swoim przyjaciołom i rodzinie nie będzie już przynosiło takich benefitów jak dotychczas. Z drugiej jednak strony można powołać się na klasyczne „darowanemu koniowi…”. Teraz zasady są proste: polecisz, a dostaniesz 1000 mil darmowego ładowania. Ty i osoba, której poleciłeś autko. Proste.

I to mi się podoba: Tesla pojedzie 120 km po ładowaniu przez 5 minut!

Oczywiście samo, darmowe ładowanie nie jest wszystkim, co otrzymamy. Dodatkowo dostajemy szansę na wygranie nagrody miesięcznej, jaką jest samochód Tesla Model Y, a także nagrody kwartalnej – Tesla Roadster. Oba pojazdy będą sygnowane, przez samego Elona Muska i głównego projektanta firmy – Franza von Holzhausena.

Tesla program lojalnościowy - kilka niejasności

Jak to bywa w przypadku Tesli, jest kilka kwestii niejasnych, chaotycznie przedstawionych. Tesla zapowiedziała, że jeśli ktoś już posiada darmowe i nielimitowane ładowanie, to w zamian za polecenie otrzyma podwójną szansę na nagrody miesięczne. Z drugiej jednak strony, dopytywany na Twitterze Musk wyjaśnił, że nie jest to loteria, a nagradzani będą najlepsi polecający w danym okresie: miesiącu lub kwartale.

Następnie osoby, które wygrają, są wykluczeni z wygrywania kolejnych samochodów. Ma to pomóc wykluczyć nadużycia - kupowanie i sprzedawanie aut w celu „nabijania” poleceń. Ma także dawać szansę osobom, które nie mają aż takiego przebicia w social mediach, gdzie mogą masowo polecać Teslę. Zatem kwestia ta wymaga wyjaśnienia, czy jest to loteria (skoro mowa o „podwójnej szansie”) czy swego rodzaju ranking polecających.

Zatem rocznie Tesla rozda 12 modeli Y, a także 4 darmowe Roadstery. Trzeba przyznać, że dalej jest to dość atrakcyjna oferta. Na pewno znajdą się chętni, którzy skuszą się na darmowe samochody i będą polecać na potęgę.