Tego się obawiałem, Rdio zamierza porzucić usługę Echo Nest, bo kupiło ją Spotify | DailyWeb.pl

Tego się obawiałem, Rdio zamierza porzucić usługę Echo Nest, bo kupiło ją Spotify

Opublikowano 4 lata temu - 2


Rdio to serwis, którego używam cały czas i którego jestem fanem. Po przetestowaniu wszystkich jego konkurentów (Spotify czy Deezer), doszedłem do wniosku że to właśnie Rdio ma jedną przewagę nad resztą tego typu usług: tryb radio. Odnoszę wrażenie, że muzyka jest bardzo dobrze dopasowywana do mojego gustu, zdecydowanie lepiej niż w przypadku konkurencji. A, że muzyka mi towarzyszy nawet w pracy, to tryb radio jest dla mnie nieoceniony, gdyż mam okazję poznać całą masę ciekawych artystów. Do tego Rdio ma opcję wyboru muzyki, która jest serwowana za pomocą przycisków, które regulują muzykę w skali od pewników (trafiających w mój gust), do muzyki nieco bardziej awangardowej. Generalnie rozwiązanie jak dla mnie idealne.

Za tą jakość obsługi odpowiedzialne jest narzędzie o nazwie Echo Nest, które w zeszłym tygodniu stało się własnością... Spotify. Pisałem wówczas o tym, że pomimo deklaracji właścicieli Spotify o dalszym udostępnianiu tej usługi innym partnerom, że prawdopodobnie Rdio na tym ucierpi. Bo po co, Spotify ma zasilać konkurencje naprawdę świetnym narzędziem? Okazuje się, że byłem bliski przewidzenia skutków tego przejęcia. Wprawdzie Spotify oficjalnie nikomu współpracy nie wymawia, o tyle wygląda na to że nie musiało. Rdio postanowiło, że samo wycofa się z korzystania Echo Nest.

Szczerze? To bardzo mnie to martwi, ze względu na fakt, że właśnie algorytm serwujący muzykę w trybie radio jest dla mnie największą zaletą samego Rdio. Nie są to obietnice bez pokrycia, gdyż we własnej osobie zapewnił o najbliższych planach sam CEO Anthony Bay w telewizji CNBC. Stwierdził, że w ich dyspozycji jest kilka różnych źródeł, które zamierzają wykorzystać, co spowoduje zaprzestanie z korzystania z usług Echo Nest.

Dla mnie jest to zła wiadomość, gdyż Rdio potencjalnie może utracić cechą, która daje mu  jak dla mnie realną przewagę nad konkurencją. Na całej sytuacji mocno zyska Spotify, który nie dość że zyskał doskonałe narzędzie, dzięki któremu wzbogaci swoją usługę, to jeszcze konkurencja traci swój spory atut. Co teraz Rdio?