• niusy
  • tech
  • rozrywka
  • testujemy
kategorie treści:
  • Kurs UX
  • Jaki kurs PHP?
  • Jaki kurs C++ wybrać?
  • Kurs Microsoft Teams
rozrywka:
  • Ceny HBO GO 2024
  • Jakie seriale Netflix obejrzeć?
  • Netflix ceny 2024
  • Netflix – czy warto?
  • Kierunkowy +12, czyli kto dzwonił?
  • Kierunkowy 61 – kto do Ciebie dzwonił?
  • Uważaj na kierunkowy +44
  • Lenny Face – ( ͡° ͜ʖ ͡°) co oznacza?
  • Shrug ¯\_(ツ)_/¯ – co znaczy?
  • Jak usunąć konto na Instagramie?
  • Shrek 5
  • Ile kosztuje Disney+ 2024?
  • YouTube bajki dla dzieci
  • Co to jest Matter i jak działa?
  • Nasza Klasa – historia wielkiego upadku
  • Microsoft S – tajemniczy tryb Windows
  • Jaki smartwatch dla dziecka?
  • Casio G-SHOCK
  • Jak usunąć konto Google?
  • Co to jest AGI?
polecane:
  • Tapety na telefon
  • Siri po Polsku
  • Jaki edytor zdjęć?
  • Słuchawki bezprzewodowe – czym są i jak działają?
  • Gry na 2 osoby
  • Gry PS4
  • Gry MMO
  • Kody do GTA 5
  • Jak nie znając hasła/PINu odblokować telefon
  • Jak usunąć tło z obrazka?
  • Czyj to numer telefonu? Kto do mnie dzwonił?
  • Kolory HTML – przewodnik
Sprawdź nasze inne serwisy: Rozladowani logo Stalka logo
Nasze social media: '.$category_name.' '.$category_name.' '.$category_name.' '.$category_name.' '.$category_name.' '.$category_name.'

dailyweb / Aktualności

10.03.2021 15:18 | Aktualizacja: 12.03.2021 8:44

Technologia CGI i zmiana kultowego lwa w logo wytwórni MGM

Unikalna, spójna i charakterystyczna forma graficzna to podstawa w każdej branży.

Autor Archiwalny Teksty autorstwa osób, które już nie tworzą z nami wspólnie DailyWeb.

LEW NOWY MGM

Kiedy mamy do czynienia z kreacją, która jest mocno zakorzeniona w kulturze i świadomości odbiorców, możemy przy okazji zaobserwować interesującą ewolucję na przestrzeni lat i zmiany, jakie w pośredni i bezpośredni sposób mają wpływ na rozwój danej marki. Tematów dotyczących rebrandingu, czy restailingu ostatnio jest naprawdę sporo i większość z nich zasługuje na chwilę uwagi, chociażby pod względem ciekawych koncepcji i innowacyjnych rozwiązań.

Dynamicznie rozwijający się świat i możliwości, jakie można efektywnie wykorzystać w działaniach marketingowych, mają całkiem sporo do zaoferowania, a rodzące się dzięki temu pomysły, wypadają niekiedy fascynująco.

Jedną z takich sytuacji, na którą natknęłam się dziś, jest ikoniczny ryczący lew w amerykańskiej wytwórni filmowej Metro-Goldwyn-Mayer.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Lew CGI zamiast prawdziwego zwierzaka

Myślę, że dla wielu z nas to jeden z najbardziej kultowych obrazów w kinie: lew, otoczony złotym kręgiem taśmy filmowej, triumfalnie ryczący tuż przed pojawieniem się napisów początkowych. Teraz, po prawie 100 latach i ponad pół tuzinie prawdziwych, ryczących lwów na żywo, wytwórnia MGM zastępuje swoją kultową maskotkę niemal identycznym duplikatem wygenerowanym komputerowo. Miejsca drapieżnemu kociakowi, który odszedł już z tego świata, ustępuje doskonale mający się zwierzak CGI.

Dzięki Ci świecie za technologię! \(@^0^@)/

Historia logo Metro-Goldwyn-Mayer

Co ciekawe, ta zmiana trwa już od jakiegoś czasu. MGM pierwotnie planowało zaprezentować swoją świeżuteńką maskotką CG w najnowszym filmie o Jamesie Bondzie, ale kiedy No Time to Die zostało opóźnione z 2019 na 2021 z powodu pandemii koronawirusa, cały plan chcąc nie chcąc poszedł w odstawkę. Zamiast tego jednak MGM ujawniło logo w poniedziałek na platformie YouTube. No ok, ale o co dokładnie chodzi?
Odnowione logo jest prawie identyczne z wersją używaną przez MGM przez ostatnie 64 lata. Nowy lew ma ten sam ryk i wygląda prawie identycznie jak jego (żywy) poprzednik. Krąg, który go otacza, nadal składa się ze złotej wstęgi filmu, skręconej w elegancki wieniec i podkreślonej maską dramatu. W rzeczywistości największą zmianą jest animacja wprowadzająca znak towarowy, który wyświetla hasło oryginalnego logo w języku angielskim, a następnie powoli zmniejsza się i powraca do sentencji: art for art’s sake (sztuka dla sztuki).

Nie jest też to pierwsza sytuacja, kiedy MGM zmienia swoje logo. Od 1924 roku przez wizualizację przewinęło się aż osiem różnych lwów. Pierwszy jednak nawet nie ryknął, a zdarzyła się też sytuacja, w której oryginalny odgłos tego dzikiego kota, został zastąpiony przez miauczenie Toma, z kreskówki Tom & Jerry. Na krótką chwilę w latach sześćdziesiątych MGM nawet całkowicie pozbyło się ryczącego lwa, zastępując go stylizowaną grafiką.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Jak Wam podoba się taka zamiana?

TEMATY: designer film kino logo rebranding

Autor Archiwalny Teksty autorstwa osób, które już nie tworzą z nami wspólnie DailyWeb.

/
7705 artykułów

Popularne na dailyweb:

  • Jest już trailer trzeciej części serii o Czkawce i Szczerbatku
  • Venom. Trailer wreszcie pokazuje to, na co czekali fani
  • „Shrek” ma mieć reboot! Scenariusz napisze twórca serii o Minionkach
  • Dom Cullenów pełen błyszczących wampirów. Nadciąga pierwszy zestaw LEGO inspirowany filmem Zmierzch
  • Kinowe premiery na luty 2025 to nowy Marvel, surrealistyczny Quentin i jeden klasyczny horror
Spis treści
  • Lew CGI zamiast prawdziwego zwierzaka
  • Historia logo Metro-Goldwyn-Mayer
zobacz także
Znajdziesz detale? Świetna gra w przeglądarce dla projektantów
MiniBlog Znajdziesz detale? Świetna gra w przeglądarce dla projektantów
ProductCamp – konferencja, na którą powinieneś przyjechać
Design ProductCamp – konferencja, na którą powinieneś przyjechać
Dlaczego nigdy nie znajdziesz mnie na dribbble?
Design Dlaczego nigdy nie znajdziesz mnie na dribbble?
Serwis, który powinien mieć w zakładkach każdy designer
Rozrywka Serwis, który powinien mieć w zakładkach każdy designer
Zobacz kolejny wpis
© 2014-2025. DAILYWEB.PL
codziennie o sieci
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE.
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Nawigacja
  • Aktualności
  • Tech
  • Podcast
  • Mobile
  • Rozrywka
  • Testujemy
  • Wideo
Dailyweb
  • Linki
    • O Nas
    • Kontakt
    • Współpraca
  • Rowery elektryczne
  • Serwis o AI
  • Stałka
Social Media