Wywodząca się z Estonii marka Taxify zmieniła się w Bolta. Rebranding spowodowany jest poszerzeniem działalności firmy, która oferuje już nie tylko możliwość zamawiania usług transportowych, ale też między innymi wynajem elektrycznych hulajnóg.

Wbrew pozorom nazwa Bolt nie wywodzi się od Usaina Bolta, najszybszego człowieka świata, a od słowa Bolt, co po angielsku znaczy piorun. Jest to odniesienie do szybkości i łatwego poruszania się, ale też do elektryczności, bo jak wyjaśnia Markus Villig, założyciel i CEO firmy Bolt, przyszłość transportu będzie elektryczna.

Logo Taxify i logo Bolt

W nowym wizerunku Bolt postawił na zieleń, którą wcześniej akcentował już w komunikacji marki Taxify. Wskazuje to na duży nacisk, który marka będzie kłaść na kwestie ekologii, a także na ostateczne zerwanie z taksówkarskim rodowodem. O ile podoba mi się wykorzystana w identyfikacji zieleń, o tyle nie jestem przekonany do nowego znaku firmy Bolt. Kropka pod logo nie kojarzy mi się z niczym konkretnym – nie widzę tu żadnych powiązań z nowoczesnym lub szybkim transportem.  

Nowy wygląd aplikacji Bolt

Co zmiana przynosi użytkownikom? Praktycznie nic. Zmiana Taxify na Bolt nie wiąże się z prezentacją żadnych nowych usług czy cenników. Jest to tylko zwykłe przemalowanie szyldu. Nowe logo i nazwę Bolt możecie znaleźć już w swoich telefonach, a szerzej nowa identyfikacja będzie wprowadzana stopniowo.