Taxify zmieniło się w Bolta




Taxify zmieniło się w Bolta

Opublikowano 1 tydzień temu -


Wywodząca się z Estonii marka Taxify zmieniła się w Bolta. Rebranding spowodowany jest poszerzeniem działalności firmy, która oferuje już nie tylko możliwość zamawiania usług transportowych, ale też między innymi wynajem elektrycznych hulajnóg.

Taxify to firma wywodząca się z Estonii. Założył ją Markus Villig w 2013 roku, mając zaledwie 19 lat. Dziś Taxify, a właściwie już Bolt, działa w ponad 30 krajach na całym świecie, w których obsługuje ponad 25 milionów pasażerów. W Polsce aplikacja Taxify pojawiła się w 2016 roku. Obecnie marka Bolt dostępna jest w 9 lokalizacjach – mogą z niej korzystać mieszkańcy Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania, Trójmiasta, Aglomeracji Śląskiej, Łodzi, Bydgoszczy oraz Lublina. 7 marca platforma Bolt zadebiutowała w Białymstoku.

Wbrew pozorom nazwa Bolt nie wywodzi się od Usaina Bolta, najszybszego człowieka świata, a od słowa Bolt, co po angielsku znaczy piorun. Jest to odniesienie do szybkości i łatwego poruszania się, ale też do elektryczności, bo jak wyjaśnia Markus Villig, założyciel i CEO firmy Bolt, przyszłość transportu będzie elektryczna.

Logo Taxify i logo Bolt

W nowym wizerunku Bolt postawił na zieleń, którą wcześniej akcentował już w komunikacji marki Taxify. Wskazuje to na duży nacisk, który marka będzie kłaść na kwestie ekologii, a także na ostateczne zerwanie z taksówkarskim rodowodem. O ile podoba mi się wykorzystana w identyfikacji zieleń, o tyle nie jestem przekonany do nowego znaku firmy Bolt. Kropka pod logo nie kojarzy mi się z niczym konkretnym – nie widzę tu żadnych powiązań z nowoczesnym lub szybkim transportem.  

Nowy wygląd aplikacji Bolt

Co zmiana przynosi użytkownikom? Praktycznie nic. Zmiana Taxify na Bolt nie wiąże się z prezentacją żadnych nowych usług czy cenników. Jest to tylko zwykłe przemalowanie szyldu. Nowe logo i nazwę Bolt możecie znaleźć już w swoich telefonach, a szerzej nowa identyfikacja będzie wprowadzana stopniowo.