Wiele wskazuje na to, że Nissan jest kolejną firmą motoryzacyjną, która ulegnie modzie na flat design. Jak donosi serwis MotorTrend, Nissan zgłosił właśnie w urzędach patentowych dwa nowe znaki.

Nissan to japoński producent samochodów, którego historia sięga 1911 roku, choć pod tą nazwą firma funkcjonuje od 1934 roku. Z fabryk w Yokohamie wyjechały takie legendarne modele jak chociażby Nissan Skyline GT-R, Nissan 280ZX, Nissan Silvia NISMO 270R czy Nissan 240Z. To, że Nissan potrafi robić wywołujące emocje auta, firma pokazuje nawet w dobie aut elektrycznych.

Od kilku dni świat projektantów huczy z powodu rejestracji w kilku krajach nowego logo Nissana. Logo, które tak naprawdę nie jest nowe. Uważni obserwatorzy kształt ten mogli dostrzec już na koncepcyjnych samochodach japońskiej firmy. Świetnym przykładem jest na przykład koncepcyjny Nissan Ariya, pokazany prawie pół roku temu na targach w Tokio. Wprawdzie widzieliśmy tam jeszcze zarys starego logo, z poprzeczną belką, jednak jego podświetlenie i nowy font wskazywały na nadchodzącą zmianę.

R E K L A M A

nissan zmieni logo?

Sam fakt rejestracji znaku w urzędzie patentowym jeszcze nic nie znaczy i o niczym nie świadczy, jednak możemy spekulować, że nowy znak odegra większą niż do tej pory rolę. Może on być nowym znakiem korporacyjnym Nissan Motor Co., Ltd. (jap. 日産自動車株式会社), bądź logo do użytku marketingowego, jak nowy znak BMW. Nie można jednak wykluczyć, że trafi on do wszystkich kanałów komunikacji, a przede wszystkim na samochody japońskiej marki.

nissanz

Dla fanów marki najciekawszą nowiną będzie z pewnością to, że wraz z nowym logo zarejestrowano także nowy znak serii Z – sportowej linii japońskiego producenta. Logo nawiązuje do znaku widniejącego na pierwszym samochodzie z serii Z – zaprezentowanym w 1969 roku Nissanie (Datsunie) 240Z. Nowe logo serii może świadczyć o tym, że siódmy model, następca Nissana 370Z jest już tuż-tuż.

BMW zmienia logo po ponad 100 latach. Jest odważnie i niekonsekwentnie

Loga firm samochodowych mają to do siebie, że znacznie lepiej wyglądają na produkcie niż na papierze czy w sieci. Podobnie jest z Nissanem. Jego logo wygląda dość słabo, jednak na koncepcyjnych modelach Ariya czy IMk wygląda już zdecydowanie lepiej. A Tobie jak podoba się nowy znak, który prawdopodobnie wkrótce zostanie nowym logo japońskiej firmy?