Szukasz platformy, na której możesz stworzyć i sprzedawać swój kurs online? Wybierz eduj.pl i zgarniaj nawet 98% prowizji!

Opublikowano 5.08.2020 19:28 Aktualizacja: 6.08.2020 12:02 - Wpis sponsorowany


W internecie znajdziemy wiele platform pozwalających na tworzenie i dystrybucję szkoleń online, czym więc różni się projekt eduj.pl od pozostałych? Zapytaliśmy u źródła, aby uzyskać pewne informacje i nie wprowadzić Was w błąd. Do wywiadu zaprosiłem Filipa Krakowskiego Service Designera w eduj.pl

Zacznijmy od początku!

Czy mógłbyś się przedstawić naszym czytelnikom?

FK: Cześć, nazywam się Filip Krakowski i od 5 lat mam okazję współtworzyć ekipę The Hero, twórców takich serwisów jak strefakursow.pl, codenga.pl oraz oczywiście eduj.pl! Przez ostatni rok razem z całym zespołem dążyliśmy do stworzenia usługi na miarę XXI wieku, projektując od podstaw serwis eduj.pl - platformę dla twórców szkoleń online oraz ich odbiorców. Oprócz projektowania doświadczeń dla naszych użytkowników interesuję się również automatyzacją procesów marketingowych i szeroko pojętym bezpieczeństwem w kontekście internetu.

Filipie w Waszym portfolio znajduje się kilka projektów poświęconych edukacji online, w tym największa polska platforma e-learningowa strefakursów.pl, która przez ostatnie 14 lat pomogła już dziesiątkom tysięcy klientów w rozwoju swojej kariery. Skąd zatem pomysł na stworzenie alternatywnego serwisu, który de facto działa na podobnych zasadach i również oferuje szkolenia on-line.

FK: Budując markę strefakursów.pl zdobyliśmy niesamowite doświadczenie w branży e-learningowej i ugruntowaliśmy naszą pozycję na rynku platform edukacyjnych w Polsce. W tym czasie współpracowaliśmy z setkami autorów na bieżąco weryfikując proces współpracy i oczekiwania względem modelu biznesowego, który oferujemy w strefakursów.pl. Tutaj pojawiły się dwie grupy - jedni oczekiwali jednorazowego rozliczenia za przygotowanie materiału (dokładnie taki model funkcjonuje obecnie w strefakursow.pl), drudzy chcieli rozliczać się prowizyjnie od każdej sprzedaży swojego kursu. To właśnie jeden z głównych powodów powstania eduj.pl - intuicyjnej platformy, gdzie każdy w prosty sposób i na własnych warunkach może stworzyć kurs on-line i zarabiać prowizyjnie.

Drugim równie istotnym bodźcem, który tylko utwierdził nas w przekonaniu, że warto poświęcić czas i zdobyte doświadczenie na stworzenie projektu eduj.pl był fakt, że na naszym rynku brakowało po prostu platformy stworzonej z myślą o polskich twórcach. Zaobserwowaliśmy dwa standardy: pierwszy, gdzie autorzy tworzą tzw. landing page i piszą własne rozwiązania, które pozwalają korzystać z materiałów. Nie ma w tym oczywiście nic złego, ale wiąże się to z dodatkowymi kosztami i zajmuje sporo czasu. Decydując się na takie rozwiązanie autor sam musi zająć się prowadzeniem marketingu, zadbać o realizację transakcji, a więc system płatności, księgowanie zamówień i wiele innych kwestii. To naprawdę sporo zadań jak na jedną osobę. Niektórzy decydowali się więc na korzystanie z usług firm zagranicznych. Niestety wielu nie było zadowolonych z wysokości prowizji, sposobu rozliczeń, rozwiązania kwestii podatkowych i regulaminów, które były nietransparentne i mogły po prostu wprowadzać w błąd. W eduj.pl wyeliminowaliśmy każdą z tych wad i postawiliśmy na proste i przejrzyste warunki od samego początku. 

Wspomniałeś o prowizjach dla autorów, myślę, że warto rozwinąć ten temat na tym etapie, zwłaszcza, że wasz slogan “Prowizje wyższe niż U… sam wiesz kogo. Nie Ud(aj)emy” jest dość odważny i dumnie się tym chwalicie. Na jakie prowizje zatem mogą liczyć autorzy w eduj.pl?

FK: To prawda slogan jest odważny, ale ciężko nie chwalić się tym, że w eduj.pl jesteśmy po prostu fair, chcemy się uczciwie dzielić z autorami wypracowanym zyskiem i oferujemy warunki bez ukrytych haczyków. Dzisiaj autorzy w eduj.pl otrzymują odpowiednio 80% prowizji zarówno z ruchu organicznego, wewnętrznych kampanii takich jak np. mailing, powiadomienia push, social media, jak i płatnych działań reklamowych, prowadzonych przez nasz zespół marketingu. Wartość ta wzrasta do 98% w przypadku, gdy klient zrealizuje zakup bezpośrednio z linku referencyjnego autora - link ten jest unikatowy i dostępny po rejestracji na platformie eduj.pl.

Chciałbym tutaj jeszcze nieco rozwinąć kwestię naszego wsparcia marketingowego, które w tym momencie oferujemy bezpłatnie każdemu autorowi, który doda i opublikuje szkolenie w ciągu 30 kolejnych dni i wyrazi zgodę na promowanie swojego produktu. Jak dokładnie to działa? Do końca roku Twój kurs będzie promowany bez żadnych opłat z użyciem płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google i na Facebooku. Skorzystanie z tej możliwości jest opcjonalne i tylko od samego autora, zależy czy chce on ze swoim produktem dotrzeć do większej liczby osób i zwiększyć sprzedaż bez ponoszenia kosztów. Są to warunki promocyjne, które przygotowaliśmy jako dodatkowy startowy bonus dla autorów.

a

Brzmi bardzo zachęcająco. Jak wygląda zatem kwestia praw autorskich, kto jest właścicielem dodawanych szkoleń i czy autor może sprzedawać swoje materiały poza platformą eduj.pl?

FK: Dobrze, że o to pytasz, bo to bardzo często pojawiająca się wątpliwość wśród instruktorów. W eduj.pl to instruktor jest w 100% właścicielem praw autorskich, my jedynie dzierżawimy te prawa na poczet sprzedaży licencji. Nie ma również żadnych ograniczeń dla autorów co do równoległej dystrybucji swoich kursów w innych miejscach w internecie. Jako autor możesz więc potraktować eduj.pl jako kolejne miejsce sprzedaży swoich materiałów bez obaw o wyłączność.

Dbając o transparentność przygotowaliśmy dla autorów intuicyjny panel, z poziomu którego mogą oni zarządzać swoimi kursami, brać udział w dyskusjach z uczestnikami, odpowiadać na recenzje oraz śledzić statystyki sprzedaży w czasie rzeczywistym. Moduł statystyk zostanie niebawem wzbogacony o dane na temat wyświetleń stron produktowych swoich szkoleń, co będzie kluczową funkcją w panelu autora.

b

Pominęliśmy zupełnie kwestię samego procesu tworzenia kursu. Podczas naszych testów dostrzegliśmy również, że oprócz kursów online złożonych z plików wideo, istnieje też opcja utworzenia egzaminu jako osobnego produktu. Czy możesz opisać oba modele oraz różnice jakie występują pomiędzy nimi?

FK: Oczywiście. Zaraz po rejestracji, autor trafia do widoku, gdzie może wybrać jaką formę treści chce stworzyć: kurs online lub egzamin certyfikujący. Ten pierwszy to nic innego jak szkolenie podzielone na etapy oraz lekcje, w których skład wchodzą zarówno pliki wideo, jak i prezentacje zawierające slajdy oraz testy sprawdzające. Druga opcja to egzamin certyfikujący - tutaj autor ma do dyspozycji tworzenie pytań ABCD i wyznaczenia czasu jaki uczestnik ma na zaliczenie egzaminu. Każde szkolenie online można też wzbogacić o zewnętrzne zasoby, które uczestnicy mogą pobrać na swój komputer. Wybór należy do autora. Sam proces tworzenia szkolenia jest bardzo prosty - na samym początku autor wybiera wspomniany typ produktu, nadaje mu nazwę i trafia do intuicyjnego, wyklikiwalnego kreatora, w którym oprócz programu nauki, tworzy również opis kursu, załącza krótkie wideo promocyjne, grafikę kursu oraz oczywiście ustala jego cenę.

c

Platforma miała swoją premierę w zeszłym miesiącu, jednak ciężko patrzeć na ten projekt jak na typowy startup czy nową firmę na rynku, zwłaszcza biorąc pod uwagę Wasze doświadczenie przy prowadzeniu serwisu strefakursów.pl. Jak wygląda zatem wizja rozwoju platformy na przestrzeni najbliższych miesięcy oraz jakie zasięgi możecie zaoferować swoim autorom?

FK: Przede wszystkim maksymalna promocja platformy na rynku polskim. Mamy ambitne cele, które zamierzamy osiągnąć. Plan do końca tego roku to przede wszystkim zbudowanie rozpoznawalności marki eduj.pl na rynku polskim zarówno wśród twórców jak i samych uczestników szkoleń online. Mamy bogate doświadczenie w tej branży, profesjonalny zespół i dbamy o naszych klientów.

Pytałeś o zasięgi. Na samym początku będziemy budować je w oparciu o ruch z naszych pozostałych platform strefakursów.pl i codenga.pl. Dużą zaletą eduj.pl jest samofinansowanie i niezależność od firm trzecich czy inwestorów. Tutaj budżetowo możemy pozwolić sobie na dużo więcej, niż firmy, które dopiero raczkują w tej branży. Dzisiaj w strefakursów.pl odwiedzają nas dziesiątki tysięcy klientów miesięcznie, co łatwo można zweryfikować. Tematyka szkoleń w strefakursów.pl skupia się dość mocno na branży IT, w eduj.pl będą pojawiać się natomiast tematy z każdej możliwej dziedziny. Wszystko zależy od kreatywności autorów, stąd też dużo szerszy wachlarz i możliwość dotarcia do klientów o różnych zainteresowaniach.

Zachęcam wszystkich do rejestracji z tego adresu https://eduj.pl/login?action=author_register to nic zobowiązującego, a tym samym można przetestować wszystkie funkcjonalności w panelu autora jeszcze przed publikacją swoich produktów.

W eduj.pl wierzymy, że wiedza powinna być dostępna na wyciągnięcie ręki. Właśnie dlatego tworzymy platformę, gdzie nie tylko każdy może w wygodny sposób uczyć się nowych rzeczy, ale też łatwo dzielić swoją wiedzą z innymi. Edukacja jest naszą pasją, chcemy by również dla Was stała się czymś więcej niż tylko obowiązkiem lub koniecznością. Razem na pewno się nam uda!

DW: Dziękuję za rozmowę i trzymam kciuki za rozwój platformy.
FK: Również dziękuję.

 Załóż darmowe konto


Materiał sponsorowany, przygotowany przez markę eduj.

Wieści z Rozładowani.pl