W zasadzie przygotowania do świąt na każdej płaszczyźnie są na finiszu. Trwają ostatnie gorączkowe zakupy związane z prezentami. Ja przyznam, że w tym roku zaspałem, będę musiał dzisiaj nadrobić wszelkie zaległości. Niestety czasu zbyt mało by dokonywać zakupów w wygodnych sklepach internetowych, zostają tylko te stacjonarne. Ubolewam, bo nie lubię tłoku, a wszelkie galerie handlowe przeżywają oblężenie.

Okres przedświąteczny, to także gorący okres dla osób posiadających własne sklepy internetowe. Wprawdzie pewnie teraz trwają głównie ostatnie wysyłki, niemniej przy tej okazji mam coś bardzo interesującego dla osób związanych z branżą e-commerce. Nie da się ukryć, że mejling to mocna siła napędowa każdego sklepu internetowego, w związku z tym marka Freshmail przygotowała bardzo interesującą infografikę, na co przed świętami zwrócić szczególną uwagę przy tworzeniu mejlingu dla swoich klientów. Nie zabrakło także interesujących statystyk związanych z tą działką świata e-commerce.

Okres świąteczny, okazuje się być spadkowym dla parametrów takich jak Open Rate (Open rate = Ilość wyświetlonych maili / Ilość wysłanych maili) czy CTR (współczynnik klikalności, ang. Click Through Rate), ale nie spodziewałem się, że tak symbolicznie. To jednak nie koniec ciekawostek. Szczególnie interesująco prezentuje się informacja o najlepszych godzinach na rozesłanie mejlingu. Okazuje się, że to nie przerwa na kawę (do godzin południowych), a godziny wieczorne są najlepszym momentem na przesłanie naszej oferty potencjalnym klientom. To właśnie wtedy głównie zapadają decyzje zakupowe, brzmi bardzo rozsądnie.

Zapraszam do zapoznania się z całą resztą, moc informacji. Gdybyście mieli problem z otwarciem infografiki, zapraszam pod adres bezpośredni obrazka.

FreshMail-swiateczna infografika