Surface Go zaprezentowany. Microsoft znów konkuruje z iPadem | DailyWeb.pl

Surface Go zaprezentowany. Microsoft znów konkuruje z iPadem

Opublikowano 4 miesiące temu -


Microsoft pokazał nareszcie wyczekiwane od kilku miesięcy poszerzenie portfolio produktów Surface. Cóż, przełomu nie ma. Jest za to Microsoft Surface Go, czyli budżetowy, mobilny laptop-tablet, którego głównym konkurentem będzie iPad Pro od Apple.

Plotki o nowym Surface krążyły po Internecie już od jakiegoś czasu. Ostatnio na sile przybrały także informacje jakoby nowe urządzenie miało być sklepową wersją projektu Andromeda - dwuczęściowego smartfona i jednocześnie przenośnego komputera ze składanym ekranem. Niestety w tym wypadku plotki pozostały tylko plotkami.

Microsoft wybrał zdecydowanie bezpieczniejszą opcję. Nowy produkt z serii Surface to bowiem po prostu kolejny tablet z doczepianą klawiaturą z wyglądu przypominający mniejszego Surface Pro. Jego ekran ma przekątną 10 cali i rozdzielczość 1800 x 1200 pikseli. Urządzenie wyposażono także w klasyczny dla Surface kickstand. Tablet działa na Windows 10 S (upgrade do zwykłej "dziesiątki" jest darmowy), a jego ceny zaczynać się będą od 399 dolarów.

Na pokładzie Surface Go znajdziemy 2-rdzeniowy, mobilny procesor Pentium Gold 4415Y - taki sam dla każdej wersji urządzenia. W przypadku pamięci są dwie opcje: 4 GB RAM z 64 GB miejsca na dane (eMMC) lub 8 GB RAM i 128 GB SSD. Później mają się także pojawić wersje ze slotem na karty SIM oferujące łączność LTE.

Jeśli chcemy używać Surface Go z klawiaturą, musimy ją dokupić. Standardowo są dwie możliwości: Type Cover (99 dolarów) lub wersja z alcantarą za 129 dolarów. Rysik Surface Pen to także dodatkowy wydatek (99 dolarów). Microsoft zapowiedział też nową mysz z myślą o tym produkcie - Surface Mobile Mouse na Bluetooth w cenie 34,99 dolarów.

Biorąc pod uwagę cechy i cenę urządzenia, nietrudno zgadnąć, że Surface Go dla Microsoftu i jego klientów ma być tym, czym dla Apple jest obecnie iPad Pro. To przede wszystkim lekki i wydajny tablet, który w razie konieczności można wykorzystać do pracy. Dzięki rysikowi i wygodnym rozmiarom powinien przypaść do gustu także artystom. W odróżnieniu od iPada, na Surface Go znajdziemy już jednak w pełni "komputerowy" system - i to faktycznie może być przewaga, która skłoni część klientów do zakupu urządzenia Microsoftu.

Czy Surface Go okaże się jednak sprzedażowym hitem? Trudno powiedzieć. Pamiętajmy, że Microsoft już kiedyś próbował walczyć z iPadem. Było to w okresie premiery pierwszych urządzeń z linii Surface kiedy jeszcze produkowany był Surface RT. Tamten tablet był jednak mocno ograniczony, głównie za sprawą okrojonej wersji systemu operacyjnego. Natomiast Surface Go, oprócz pełnego Windowsa, oferuje jeszcze całą gamę rozwiązań wypracowanych przez lata produkcji nowych urządzeń Surface oraz całkiem przystępną cenę. Zatem kto wie, może jednak będzie to dla Microsoftu mały przełom?