Super Bowl to nie tylko święto amerykańskiego futbolu, ale przede wszystkim gratka dla marek, które mają szansę pokazać swoją reklamę na oczach całego świata. Zapraszam na subiektywny przegląd ponad 32 reklam, które zagoszczą na tegorocznym Super Bowl 2023.
Tegoroczny finał Super Bowl odbędzie się w nocy z 12 na 13 lutego 2023 r. Wydarzenie rozpocznie się ok. 1:00 czasu polskiego, a wraz z nim pokaz najdroższych reklam świata. Szacuje się, że 30 sekund spotu podczas tego najważniejszego sportowego wydarzenia w USA kosztuje w okolicach 6 milionów dolarów. Zapraszam na przegląd najciekawszych reklam.
Najdroższe reklamy świata Super Bowl 2023
Tegoroczna gala Super Bowl 2023 zostanie okraszona reklamami takich marek jak m.in.: Pringles, Doritos, Pepsi, Jeep, Uber, Booking.com czy Apple Music. W motywach przewodnich pojawiają się tematy elektromobilności, zmiany nawyków żywieniowych czy satyryczne wyolbrzymienie problemów z reklamowanym produktem. Przykładem tego ostatniego jest Pringles, który zadrwił z kształtu własnych opakowań.
O przestrzeń reklamową podczas Super Bowl 2023 biją się najwięksi giganci, co nie zmienia faktu, że zapewne niejedna firma marzy o tym, aby znaleźć się w ich szeregach. Po obejrzeniu 32 reklam na tegoroczny finał stwierdzam, że numerem jeden w kreatywności pozostaje reklama z 2009 roku.
Marka Miller High Life udowodniła, że marzenia warto spełniać. Przygotowali 1-sekundowy spot o tym, jak bohater reklamy otwiera piwo, które sprzedaje. Piękne, przeżyjmy to jeszcze raz.
Przegląd reklam Super Bowl 2023
Reklamy na kultowym wydarzeniu doczekały się nawet własnej strony, z katalogiem wszystkich dotychczasowych spotów z poprzednich lat. Zapraszam na subiektywny przegląd najciekawszych.
Uber One
Jeden dobry dżingiel reklamowy na wiele sposobów? Czemu nie, reklama Uber One pokazała, że można zebrać wiele super gwiazd i zrobić kilka wersji reklamy w jednym.
Pepsi
Motywem reklamy marki Pepsi jest hasło „Great Acting or Great Taste?” („Świetna gra czy świetny smak?”). Gwiazdą spotu jest Ben Stiller, który nawiązuje do wielu swoich ról, z których może być kojarzony. Przy okazji Pepsi od lat podtrzymuje swój przekaz, podkreślający mniejszą zawartość cukru i sprytnie wplata tę narrację w promocję nowej Pepsi Zero Sugar. Mocne 8/10.
https://www.youtube.com/watch?v=ok38Xuc5UTE
Jeep
Zabawna i humorystyczna reklama marki Jeep, nawiązuje do elektrycznych wersji kultowych modeli. Przy okazji udowadnia, że te auta parkują tam, gdzie chcą. Marka podkreśla w swoim przekazie, że za tymi autami kryje się wielka przygoda.
https://www.youtube.com/watch?v=xdbNH70-T2A
Awokado z Meksyku
Czy wydalibyście 6 milionów dolarów na promocję… awokado? Tak, dokładnie tak zrobiła jedna marka. Podczas tegorocznego Super Bowl 2023, nie zabraknie reklamy awokado z Meksyku. A do tego konwencji biblijnej, przedstawiającą alternatywną historię o ogrodzie Eden i Adamie, który zrywa… awokado z Meksyku. Tego nie da się nie zobaczyć.
https://www.youtube.com/watch?v=w57YsiNmt90
Pringles
Reklama Pringles jest naprawdę komiczna i każdy, kto kiedyś zetknął się z tym współczesnym problemem XXI wieku, z pewnością się zaśmieje. Pod hasłem #StuckinPringles marka obśmiała popularny problem wszystkich miłośników tych chipsów – sięgając po ostatnie sztuki, ciężko zmieścić do opakowania całą rękę. Tę reklamę warto zobaczyć.
Hellmann’s
Ekstremalnie niezręczna reklama marki Hellmann’s aż zachęca do jej obejrzenia, a potem odczuwania jeszcze większego cringe’u tej koncepcji. Oznacza to naprawdę świetną kreację. Obejrzyjcie dwóch ludzi w lodówce debatujących o majonezie. W kampanii „Who’s in the fridge” (kto jest w lodówce) wzięli udział Jon Hamm, Brie Larson oraz Pete Davidson.
https://www.youtube.com/watch?v=r_xfLBvk-AA
Booking.com
Platforma booking.com przedstawiła w swojej reklamie niezdecydowaną użytkowniczkę, która chce jechać na wakacje, ale nie wie gdzie. Zabawne oczko do uważnych obserwatorów na koniec, z przekręceniem nazwy.
https://www.youtube.com/watch?v=GizRGO3PVD8
Super Bowl 2023 na horyzoncie
Oprócz reklam, na Super Bowl pojawią się dodatkowe atrakcje. Gwiazdą wieczoru ma być Rihanna, a całe wydarzenie ma rozpocząć się około północy czasu polskiego. Gdzie obejrzeć Super Bowl 2023? Transmisja odbędzie się w TVP Sport, będzie dostępna także online oraz na Mecze24.
Skąd ten reklamowy szał?
Co takiego wyjątkowego skrywa w sobie to wydarzenie? Co przyciąga największych reklamodawców do wydawania przeogromnych kwot na 30 sekund reklamy?
Szacuje się, że ponad 111 milionów (!) ludzi na cały świecie ogląda Super Bowl. Do tego, warto przypomnieć, że amerykańskie prawo jest mniej restrykcyjne pod kątem dozwolonych treści reklamowych, niż europejskie. Stąd większa swoboda w kreacjach, możliwość promowania np. alkoholu czy nawiązanie do globalnych zmian i trendów.
Jeśli dotrwałeś do tego punktu omawiania reklam Super Bowl 2023 to wielkie gratulacje i zostawiam w bonusie absolutnie pierwszą serię reklam w historii tego wydarzenia z 1998 roku.
Czy ClickUp skutecznie zastąpi nam Trello, Monday i tony innych usług?