Strony docelowe – nowość Google AdWords
Strona docelowa w reklamie Google AdWords to jedna ze składowych tzw. Wyniku Jakości reklamy. Bez dobrej strony docelowej, zapomnijmy o dobrze działającej reklamie, dlatego programiści Google zaoferowali nam pomoc w postaci nowej zakładki – Strony Docelowe.

Wprowadzenie zakładki „Strony docelowe” ogłoszono już podczas konferencji Google Marketing Next, ale dopiero od kilku dni pojawiła się w nowej wersji AdWords. Na tej stronie możesz sprawdzić, które adresy URL na Twoim koncie są dostosowane do urządzeń mobilnych, które generują najwięcej sprzedaży, a które mogą wymagać poprawy.
Jedną z najważniejszych informacji na tej podstronie będzie Współczynnik kliknięć prowadzących na strony mobilne, czyli odsetek kliknięć z komórek prowadzących do stron, które według narzędzia optymalizacyjnego dla urządzeń mobilnych od Google są dostosowane do komórek. To naprawdę warta uwagi informacja, która pozwoli sprawdzić jakie strony docelowe najlepiej radzą sobie wśród użytkowników mobilnych.
Gdy wybrana stronę docelowa ma niski współczynnik Mobile friendly, wystarczy kliknąć na współczynnik procentowy, aby przeprowadzić test. AdWords bardzo fajnie połączył możliwość szybkiego przetestowania strony docelowej za pomocą testu optymalizacji mobilnej Google. Oczywiście, tester przekaże nam dokładnie swoje uwagi co do strony, które wymagają poprawy.
Przyznam się, że do tej pory nie mogłem się przestawić na nową wersję Google AdWords. Próbowałem, ale nie potrafiłem się odnaleźć na nowym podwórku. Niestety, będę musiał się przyzwyczaić, bo Strony Docelowe to tylko początek nowinek, jakie czekają na nas w panelu reklamowym Google.