Blackmagic Design pokazuje PYXIS 6K oraz URSA Cine 12K

Autor:

Podczas tegorocznych targów NAB, firma Blackmagic Design wzbudziła spore zainteresowanie, prezentując dwa innowacyjne modele kamer filmowych o pełnoklatkowych matrycach: PYXIS 6K oraz URSA Cine 12K.

bmd

Oba modele, choć zaprojektowane z myślą o różnych zastosowaniach, łączy obietnica wyjątkowej jakości obrazu oraz zaawansowanych funkcji.

PYXIS 6K: Uniwersalność w Kompaktowej Formie

PYXIS 6K to kamera o kompaktowych wymiarach, która jednak nie ustępuje większym modelom pod względem możliwości. Wyposażona w pełnoklatkową matrycę 35mm, pozwala na nagrywanie obrazu w rozdzielczości 6K i oferuje szeroki zakres dynamiki obrazu. Kamera ta dzięki swojej modułowej budowie, umożliwia wykorzystanie różnych systemów mocowania obiektywów (EF, PL, L-Mount), co jest atrakcyjne dla filmowców mających już w swoim arsenale kompatybilne obiektywy. PYXIS 6K zyskuje również na atrakcyjności dzięki swojej relatywnie niskiej cenie (2995 $), co sprawia, że jest dostępna dla szerszego grona twórców. Dodatkowe funkcje, takie jak sloty kart CFexpress i łączność Ethernet, znacznie upraszczają zarządzanie workflow na planie.

URSA Cine 12K: Przełom w Rozdzielczości i Kolorystyce

Blackmagic URSA Cine 12K Angle kopia

Przeskakując o kilka poziomów, kamera URSA Cine 12K prezentuje coś, co można śmiało nazwać rewolucją sensorową – jest w stanie zarejestrować obraz w rozdzielczości 12K. Jej wielkoformatowa matryca RGBW skupia się na niezrównanej precyzji kolorów i zapewnia aż 16 stopni zakresu dynamiki, co umożliwia uzyskanie świetnych efektów wizualnych nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Z możliwością wymiany mocowań obiektywów (PL, LPL, EF, Hasselblad) oraz elektronicznych filtrów ND, URSA Cine 12K oferuje filmowcom niespotykaną dotąd elastyczność w dostosowaniu sprzętu do indywidualnych potrzeb projektu. Cena startowa 14995 $.

Wprowadzenie na rynek modeli PYXIS 6K i URSA Cine 12K spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem wśród profesjonalistów i amatorów kinematografii. PYXIS 6K jawi się jako atrakcyjna propozycja dla tych, którzy rozpoczynają swoją przygodę z filmem, nie rezygnując przy tym z wysokiej jakości obrazu. Z kolei URSA Cine 12K otwiera przed bardziej doświadczonymi twórcami nowe możliwości w kreowaniu swoich wizji. 

Debiut kamer PYXIS 6K i URSA Cine 12K na targach NAB 2024 może być postrzegany jako moment kiedy Blackmagic Design ponownie wprowadziło innowacje, które mogą zrewolucjonizować przemysł filmowy. Te kamery nie tylko podnoszą poprzeczkę w zakresie technologii obrazowania, ale także demokratyzują dostęp do zaawansowanych narzędzi kinematograficznych, czyniąc je dostępnymi dla szerszego grona twórców. Te modele mogą nie tylko zmienić sposób, w jaki profesjonaliści postrzegają możliwości techniczne w produkcji filmowej, ale również otworzyć nowe drzwi dla pasjonatów filmu, którzy poszukują profesjonalnej jakości bez konieczności inwestowania w drogi sprzęt.

Integracja PYXIS 6K i URSA Cine 12K z nowoczesnymi technologiami, takimi jak łączność Ethernet oraz sloty na karty CFexpress, mówi wiele o kierunku, w którym zmierza przemysł. Umożliwiają one nie tylko szybszą i bardziej efektywną pracę na planie, ale również bezproblemową współpracę z innymi urządzeniami i systemami postprodukcji. Jest to kluczowe, zwłaszcza w erze, gdzie cyfrowa integracja staje się coraz bardziej powszechna w każdym aspekcie produkcji multimedialnej.

Jakość i możliwości, jakie oferują PYXIS 6K i URSA Cine 12K, mogą również wpłynąć na to, jak twórcy filmowi podchodzą do narracji wizualnej. Wysoka rozdzielczość i dynamiczny zakres obu kamer pozwalają na uchwycenie subtelnego szczegółu obrazu, co może przekształcić zwykłą produkcję w dzieło sztuki. To z kolei może inspirować filmowców do eksplorowania nowych, kreatywnych sposobów opowiadania historii.

Jako pasjonat filmowania, zawsze z uwagą śledzę nowości sprzętowe, które mają potencjał zrewolucjonizować branżę. Debiut kamer to dla mnie nie tylko szansa na zapoznanie się z najnowszymi technologiami, ale także moment refleksji nad przyszłością kinematografii.

Autor: Krzysztof Żwirski

Last modified: 2024-04-15