Spotify szykuje podwyżki cen subskrypcji
Spotify właśnie zaprezentował wyniki finansowe za ostatni kwartał, przy okazji zapowiadając także nadchodzące podwyżki cen.

Jak dowiadujemy się z przedstawionego raportu finansowego, spółka zakończyła ubiegły kwartał ze stratą w wysokości 118 mln euro, przy jednoczesnym wzroście przychodów o 14% w stosunku do ubiegłego roku. Taki wynik nie powinien być dla nikogo specjalnym zaskoczeniem. Firma wszak znana jest z przedkładania możliwości inwestycji nad końcowym zarobkiem. Część aktualnej straty można przypisać testowanym ostatnio funkcjom, wśród których znajdziemy m.in. tryb karaoke, tryb offline dla darmowych kont czy też usprawnienie opcji współdzielenia piosenek.
Największe wrażenie robi jednak liczba użytkowników aplikacji – według najnowszych danych jest to już 320 mln aktywnych kont na całym świecie! Wśród nich największą część stanowią Europejczycy (ok. 34%), a na kolejnych miejscach mieszkańcy Ameryki Północnej (25%) i Południowej (22%). Liczba płatnych subskrypcji wzrosła w ostatnim kwartale o 6 mln, sięgając tym samym poziom 144 mln.
Przy okazji prezentacji wyników spółki Daniel Ek, CEO Spotify, zapowiedział także planowane podwyżki cen subskrypcji. Firma nie wyjawiła jak dotąd szczegółów dotyczących nowych cen, czy też zasięgu geograficznego zmian. Ek zasugerował jednak, że obejmą one głównie rynki, co do których przewiduje się, że użytkownicy w dalszym ciągu będą widzieć wartość w płaceniu za swój abonament streamingowy.
Wartością dodaną dla użytkowników zmuszonych zapłacić wyższy abonament ma być „rozszerzony wachlarz treści”, co zapewne możemy rozumieć jako zwiększone inwestycje w budowanie oferty platformy. Można przypuszczać, że szczególną rolę będą tu grały podcasty, których liczba na Spotify sukcesywnie rośnie – jedynie w zeszłym kwartale wydano 58 oryginalnych i ekskluzywnych tytułów, skierowanych do odbiorców na 16 różnych rynkach. W sumie użytkownicy platformy mają dostęp do ponad 1,9 miliona podcastów z różnych zakątków globu.
Nie jest to pierwszy raz, gdy twórcy platformy wspominają o podwyżkach. Do tej pory jednak zmiany cen poszczególnych opcji abonamentowych na poszczególnych rynkach pojawiały się niezależnie od siebie. Wszystko wskazuje na to, że tym razem zmiany będą miały dużo szerszy zasięg.