Przypomnijmy, że dostęp do subskrypcji był dotychczas dostępny jedynie dla wąskiej grupy twórców uczestniczących w uruchomionym w kwietniu tego roku programie beta.

Niedawno serwis streamingowy ogłosił rozszerzenie tej opcji dla wszystkich twórców na terenie USA. Dystrybucja dodatkowo płatnych treści ma odbywać się przez należącą do Spotify platformę Anchor. Twórcy poza platformą będą mogli udostępniać je także w prywatnym kanale RSS.

Opłaty i prowizje

Wraz z rozszerzeniem oferty, w Spotify pojawi się także więcej opcji cenowych. Trzy dotychczas dostępne pakiety zostaną rozbite na 20 pomniejszych opcji. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku programu beta, Spotify jak na razie nie będzie pobierał prowizji od uzyskanych w ten sposób przychodów. Zmieni się to dopiero w 2023 roku – według zapewnień prowizja platformy wyniesie wówczas 5%.

Co istotne dla twórców, Spotify stawia na transparentność jeśli chodzi o dane subskrybentów. Twórcy będą mogli pobrać adresy e-mail wszystkich korzystających z płatnej subskrypcji kanału w ramach Spotify, którzy wydali na to zgodę. Wydaje się to super opcją na rozszerzenie własnej bazy mailingowej, którą następnie można wykorzystać do upsellingu innych swoich produktów.

Przy okazji – Sprawdź podcasty DailyWeb!  😊

Anchor nie jest idealny dla użytkowników Spotify

Trzeba przyznać, że oferta, jakkolwiek atrakcyjna dla twórców, ma swoje niedociągnięcia. Dopóki Anchor pozostaje zewnętrznym serwisem, faktyczna transakcja zakupowa w przypadku subskrypcji odbywa się poza interfejsem platformy streamingowej.

integracja spotify z anchor

Twórcy będą zatem niejako zmuszeni poinstruować swoich słuchaczy o tym, w jaki sposób dokonać zakupu, odsyłając ich do Anchor. To zupełnie niepotrzebnie wydłuża i nieco utrudnia ścieżkę zakupu użytkownika, wpływając na liczbę zapisów. Miejmy nadzieję, że rozwój popularności oferty sprawi, że wkrótce możliwość zakupu i zarządzania subskrypcjami będzie możliwy także bezpośrednio z poziomu Spotify. 

Nowa oferta Spotify ma już wkrótce zostać udostępniona globalnie. Pierwszym krokiem będzie udostępnienie użytkownikom spoza USA dostępu do płatnych treści – według zapowiedzi stanie się to już 15 września. W czerwcu tego roku usługa subskrypcji zawitała także do Apple Podcast. Z punktu widzenia kreatorów, oferta Apple wydaje się jednak mniej opłacalna – przede wszystkim ze względu na obecną prowizję.


Posłuchaj nas!