Sony dostarczy sprzęt fotograficzny dla Associated Press

Sony dostarczy sprzęt fotograficzny dla Associated Press

Opublikowano 26.07.2020 18:52 -


Jedna z największych agencji prasowych Associated Press została partnerem Sony. To oznacza, że wszyscy fotoreporterzy związani z amerykańskim stowarzyszeniem otrzymają aparaty i obiektywy japońskiego producenta.

Associated Press istnieje od 1846 roku i zrzesza już ponad 4100 pracowników w 250 biurach. Serwis zapewnia informacje około 6000 serwisów radiowych i telewizyjnych oraz 1700 gazetom w USA, a do tego sprzedaje swoją twórczość 8500 klientom poza Stanami Zjednoczonymi. Fotoreporterzy AP pracują w ponad 250 lokalizacjach w 100 krajach.

Pornhub wesprze małe firmy darmowymi… reklamami na swoim portalu

Sony na wyłączność w associated press

Sony dostarczy dziennikarzom pełnoklatkowe bezlusterkowce z serii Alpha, profesjonalne kamery FS oraz 57 rodzajów obiektywów z bagnetem E, również najdroższych G Master. Sprzęt będzie dziennie dostarczał ponad 3000 zdjęć i 200 nagrań na całym świecie. Reporterzy AP często wygrywają nagrody Pulitzera, zdobyli ją również w 2020 roku w kategorii Feature Photography.

Nowa technologia bezlusterkowa w aparatach Sony pozwala pracować w zupełnej ciszy, co oznacza, że nasi fotoreporterzy będą mogli pracować w środowisku bez wpływania na wydarzenia wokół siebie. To ogromny krok do przodu w dziennikarstwie fotograficznym

– mówi Dyrektor Fotografii w Associated Press J. David Ake w informacji prasowej.

Oprócz aparatów i kamer pracownicy AP dostaną też modemy 5G (lub smartfony Xperia z taką łącznością), zaawansowane monitory czy profesjonalny sprzęt audio. W ten sposób agencja chce poprawić jakość swoich usług i przyspieszyć przekazywanie informacji na temat bieżących wydarzeń. W dobie internetu informowanie o sensacjach często jest na wagę złota.

W ręce fotoreporterów trafią jedne z najlepszych aparatów na świecie. Sony od dawna jest liderem rynku bezlusterkowców (i długo nie miał konkurencji), a profesjonaliści mogą korzystać z takich modeli jak A9 II czy A7R IV. Niedługo pojawi się też A7S III, który powinien być mistrzem szybkości i zdjęć w kiepskich warunkach oświetleniowych – a są to cechy, których poszukuje każdy fotoreporter zajmujący się chociażby sportem.

Okiem PraWWWnika #7: Pułapki licencji – oto kilka najgłośniejszych przypadków

Współpraca z Associated Press będzie dla Sony ogromną reklamą, ale też poligonem doświadczalnym – firma będzie zbierała duży feedback od profesjonalistów, którzy użyją aparatów i obiektywów w najtrudniejszych warunkach. A to przyniesie rozwój i dalsze poprawienie produktów z serii Alpha.

Wieści z Rozładowani.pl