Snapchat w końcu podzielił się danymi swoich użytkowników

Snapchat w końcu podzielił się danymi swoich użytkowników

Opublikowano 19.01.2018 11:52 -


Snapchat nigdy nie był hojny, jeśli chodzi o dzielenie się danymi na temat użytkowników swojej aplikacji. Jednak serwis DailyBeast zaprezentował ostatnio kilka statystyk, które mogą pomóc marketerom w prowadzeniu efektywniejszej komunikacji z odbiorcami.

Nie oszukujmy się - wprowadzenie funkcji Stories na Instagramie spowodowało spadek popularności aplikacji z duszkiem. Zauważam to nawet po swoich znajomych - coraz rzadziej korzystają oni ze Snapchata, wybierając narzędzie od Facebooka. Z czego może to wynikać? Przede wszystkim z tego, że ludzie są zbyt leniwi i jeśli mają korzystać z dwóch aplikacji, które oferują - nie oszukujmy się - te same funkcje, wybiorą jedną, gdzie: po pierwsze mają często większe grono odbiorców, po drugie - aplikacja oferuje także inny rodzaj treści, do którego wcześniej przywykliśmy.

Co więcej, Snapchat nie udostępnia wielu statystyk na swój temat, przez co prowadzenie komunikacji marketingowej jest nieco utrudnione. Portal DailyBeast dotarł jednak do kilku ciekawych statystyk i podzielił się nimi ze swoimi Czytelnikami. Co więc najchętniej robimy na Snapchacie?

Nowe wyświetlanie reklam na Snapchacie!

Najchętniej wysyłamy snapy w weekendy

Weekend sprzyja wysyłaniu snapom, a konkretnie sobota - co chyba nie powinno dziwić. Wtedy w naszym życiu dzieje się najwięcej - imprezy, spotkania z przyjaciółmi, wycieczki, a nie tylko nudna praca.

Śledzimy naszych znajomych na mapie

Wprowadzona latem funkcja cieszy się sporą popularnością. Dzięki niej możemy sprawdzić, gdzie znajdują się obecnie nasi znajomi, czy obejrzeć Story z wybranego przez nas miejsca na świecie. We wrześniu poprzedniego roku z Map korzystało 19 milionów użytkowników dziennie, czyli 11 procent wszystkich aktywnie korzystających ze Snapchata.

Najchętniej wysyłamy wiadomości prywatne

I te dane niektórych mogą zdziwić. Snapchata traktujemy raczej jako komunikator, a nie platformę społecznościową. Z udostępnionych przez serwis danych wynika, że w sierpniu 2017 roku aż 64 procent użytkowników częściej wysyłało snapy prywatnie niż udostępniało je w sekcji Stories. Średnio wysłali oni 34 wiadomości prywatne dziennie, a większość z nich stanowiły efemeryczne zdjęcia.

Lens Studio - od teraz na Snapchacie możesz stworzyć swój własny filtr AR

Moim zdaniem, zmienia to nieco sposób patrzenia na ciągłą walkę między Instagramem a Snapchatem. Snapchata powinniśmy porównywać raczej z Messengerem czy WhatsAppem, niż z Instagramem, który jest typową platformą społecznościową, skupioną wokół contentu graficznego. W ten sposób traktują go chyba także sami użytkownicy, patrząc przynajmniej przez pryzmat moich znajomych - więcej wiadomości prywatnych, mniej treści zamieszczanych w Story.

Więcej ciekawych statystyk (aż 37 wykresów!) znajdziecie na DailyBeast.