Snapchat umiera? Chyba nie, skoro tyle się o nim w ostatnich tygodniach pisze. Najpierw byliśmy świadkami kompletnego redesignu aplikacji, o którym kilka dniu temu na łamach DailyWeb wspominał Łukasz, teraz kolejny historyczny moment – aplikacja z duszkiem w logo udostępni dla zwykłych użytkowników (nie reklamodawcom) proste narzędzie analityczne.

Jednym z „zarzutów” od lat kierowanych w stronę Snapchata był brak możliwości jakiejkolwiek analityki zaangażowania odbiorców w tworzone przez nas treści. To w znacznym stopniu utrudniało współpracę marek z influencerami. Osoby publikujące w sekcji Story miały jedynie możliwość podglądu całkowitej liczby odsłon ich materiałów, a dane te przemijały wraz z treścią – po upływie 24 godzin. Teraz ma się to zmienić.

Widzieliście już nowy design Snapchata? Użytkownicy go nienawidzą

Nowy system analityki

Snapchat ogłosił bowiem, że wprowadzi nowy system analityki dla użytkowników udostępniających tworzone przez siebie treści w sekcji Story. Od teraz publikujący tam materiały będą mogli zobaczyć m.in. liczbę odsłon z podziałem na konkretne okresy.

snapchat tool 1

Co więcej, nowe statystyki umożliwią dokładniejszą analitykę pod względem demograficznym. W odpowiedniej sekcji będzie można zobaczyć dane widzów z podziałem na płeć i wiek czy lokalizację, w której przebywali odbiorcy danego materiału.

snapchat tool 2

Nowe narzędzie przydatne w szczególności dla influencerów

Nie ma co się oszukiwać – dla zwykłych użytkowników nowe narzędzie nie będzie zbyt przydatne. Co innego dla osób współpracujących z markami – tego typu autorom od teraz znacznie łatwiej będzie udowodnić skuteczność, a dostęp do dokładnych danych demograficznych może wpłynąć na efektywniejsze dobranie influencera według grupy docelowej, na której konkretnej marce zależy.

Jak to zwykle bywa w przypadku aplikacji społecznościowych, nowa funkcja udostępniana będzie stopniowo.