Jak działa Snapchat?

Snapchat to aplikacja mobilna do przesyłania zdjęć i filmów. Odbiorca widzi wysłaną treść, czyli Snapa przez 10 sekund, ale można zamieszczać też materiały 24-godzinne – na Story. Użytkownicy mają do dyspozycji snap kody, czyli funkcję pozwalającą na znalezienie konta po zeskanowaniu kodu użytkownika. Cechy wyróżniające aplikację to także filtry (w tym geofiltr), naklejki, soczewki. Właściciele Snapchata nie ustają w testowaniu nowych opcji, czego przykładem są soczewki do skanowania ciała czy Local Lenses w ramach rozszerzonej rzeczywistości.

Snapchat zapewnia dobrą zabawę, pozwala komunikować się, angażuje, a Snapchatterzy korzystają z aplikacji średnio po 30 minut dziennie. W Stanach Zjednoczonych użytkownicy przynajmniej raz w miesiącu za pomocą aplikacji robią zakupy. Platforma ta w Polsce jest jedną z najpopularniejszych pod względem zasięgu reklamowego. Snapchat Ads to rozwiązanie dla firm, które mogą tworzyć mobilne kampanie reklamowe i zarządzać nimi przez Ads Managera.

Co daje Snapchat Ads?

Reklamy na Snapchacie mogą powstawać na dwa sposoby: natychmiastowy i zaawansowany. Pierwszy, czyli Instant Create zajmuje kilka minut. Drugi, Advanced Create pozwala przygotować zestawy reklam (w jednej kampanii uruchomisz kilka zestawów) z zaawansowanymi funkcjami kierowania, dostępem do wszystkich formatów i kontrolą na różnymi typami stawek.

W Instant Create do wyboru jest 5 celów reklamy, dzięki którym skierujesz użytkowników Snapchata do swojej strony, zachęcisz do kontaktu, zainstalowania aplikacji i korzystania z niej oraz wypromujesz się wśród lokalnej społeczności. Główne cele Advanced Create to budowanie świadomości o marce lub produkcie, zwiększanie zainteresowania i konwersji – każdy cel realizuje kolejne w tych obszarach.

Mierzenie, optymalizowanie i budowanie grupy odbiorców reklam możliwe jest dzięki Snap Pixel. Jest to fragment kodu JavaScript umieszczony w kodzie strony internetowej. Snap Pixel mierzy wszystkie istotne zachowania użytkowników na stronie internetowej (np. dodanie produktu do koszyka), raportuje je na koncie reklamowym i umożliwia przypisanie konwersji do kampanii reklamowej. Natomiast dzięki statystykom w czasie rzeczywistym, reklama wyświetli się osobom skłonnym do podjęcia działania.

Biznes na Snapchacie

Czy warto reklamować się w aplikacji, z której korzystają głównie młodzi ludzie? Okazuje się, że całkiem sporo firm o zróżnicowanym charakterze działalności zrealizuje tutaj swoje cele. Na Snapchacie reklamują się firmy oferujące aplikacje, technologię, usługi finansowe, ubezpieczeniowe, zdrowotne, sprzedawcy, restauracje, branże e-commerce i rozrywkowa, a nawet instytucje i politycy. Szansę na promocję mają lokalne biznesy. Z pomocą przychodzi im cel reklamowy Promote local place w Instant Create. Snapchat korzystając z lokalizacji, skieruje reklamę do użytkowników znajdujących się w wyznaczonej  odległości. Snapchatter, dzięki Snap Map z miejscami, ma dostęp do informacji takich jak lokalizacja, godziny otwarcia, numer telefonu itp.

Kierowanie reklam na podstawie lokalizacji i zachowań w witrynie mierzonych przez Snap Pixel to nie wszystkie możliwości Snapchat Ads. Reklama dotrze do osób, których dane (np. numer telefonu) masz już w swojej bazie, albo osób, które korzystały z oferty. Mogą to być też użytkownicy podobni do klientów firmy czy wcześniej wykazujący zainteresowanie reklamą (np. obejrzenie reklamy wideo, zapisanie filtra). Formaty reklam na Snapchacie to wideo, pojedyncza grafika, kolekcja (cztery przesuwane kafelki), nakładki (filtry), soczewki AR Experience, markowe kafelki (Story Ads) w reklamach graficznych i wideo oraz reklamy standardowe (trwające od 3 do 6 sekund) i rozszerzone (od 3 do 180 sekund)  z opcją pominięcia po 6 sekundach.


Artykuł sponsorowany, dostarczony przez partnera.


Posłuchaj nas!