Na pewno słyszeliście o Snapchat Spectacles, okulary z wbudowaną kamerą którą można nagrywać krótkie filmy a potem eksportować do aplikacji. Okulary przyniosły firmie ponad 40 milionów dolarów strat. Pomimo tego, trwają prace nad kolejnymi okularami, i to w dwóch różnych wersjach!

Okulary Spectacles z założenia to świetny pomysł, dzięki nim nie trzeba mieć ciągle telefonu w dłoni – to idealny gadżet dla uzależnionych od Snapchata, pisali blogerzy. Początkowy entuzjazm nie przełożył się na dobrą sprzedaż. Po ogłoszeniu wyników finansowych okazało się, że stracono 40 milionów dolarów na niesprzedanych okularach, które zalegają w magazynach. Przecież i bez tego Snapchat ma problemy.

Snapchat Spectacles -traktujemy to jako eksperyment – mówią szefowie

Podobnymi słowami posługiwał się też kiedyś Microsoft, gdy topniały rzesze fanów Windows Mobile. Zaraz po opublikowaniu raportów finansowych, gdy do wszystkich dotarło, że Spectacles to biznesowa klapa, pojawiły się plotki. Mówiły one o nowych okularach, które mają pojawić się w w 2018 roku. Wtedy była to wielka tajemnica, a szczegóły były znane tylko kilku osobom z ponad 1800 osobowej załogi firmy.

Teraz już wiemy, że Spectacles 2 mają być gotowe przed wakacjami. Będą wodoodporne a ich kamery rejestrują obraz jeszcze lepszej jakości. Skupiono się też na usprawnieniach technicznych, by okulary były bardziej niezawodne. Możemy się też spodziewać nowych, ciekawszych wersji kolorystycznych.

Spectacles po raz trzeci

Źródła, które dawkują przecieki o nowych Spectacles, twierdzą że to nie jedyna wersja nad którą pracuje firma. W przygotowanie jest też bardziej zaawansowana, trzecia wersja która swój debiut ma mieć dopiero w 2019 roku. Ta oferować będzie już moduł GPS i zaawansowane podwójne układy kamer, prawdopodobnie potrafiące rejestrować obraz z różną głębią. Ma to związek z opatentowanymi w zeszłym roku, rozwiązaniami z zakresu rozszerzonej rzeczywistości i wprowadzonej niedawno platformy Lens Studio. (https://lensstudio.snapchat.com). Co ciekawe Snapchat rozważa licencjonowanie swoich Spectacles innym producentom okularów jak Luxottica czy Warby Parker – producenci mogli by wtedy dowolnie wpływać na ich wygląd. Będzie też drożej, teraz okulary to koszt 129 dolarów, trzecia generacja może kosztować nawet 300.

Snapchat udostępnia proste narzędzie analityczne. Wreszcie!

Mimo wszystko szanuje

Trzeba mieć odwagę. Snapchat zdaniem wielu jest już skończony, zjada go Instagram. Nie trzeba być ekspertem rynkowym – widać to na naszych topniejących listach kontaktów. Chętnie zobaczę jednak nowe Spectacles, ich idea jest dla mnie całkiem logiczna. Nie jestem tylko pewien, czy nie będę czekał na nie samotnie.